۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبر: 85218709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد زمین‌های ملی کرمان انجام شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، شفافیت در مالکیت ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه ها، تثبیت مالکیت دستگاه ها و پیشگیری از فساد را از دستاوردهای اجرای حدنگاری دانست و یادآور شد: حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد از اراضی ملی این استان انجام شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، سید مهدی هاشمی در شورای قضایی استان کرمان، شفافیت در مالکیت ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه ها، تثبیت مالکیت دستگاه ها و پیشگیری از فساد را از دستاوردهای اجرای حدنگاری دانست.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰ درصد پرونده ها در مراجع قضایی مربوط به مالکیت اراضی است و با اجرای قانون حدنگار بخش زیادی از اختلافات این حوزه برطرف می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان اظهار داشت: در این استان ۲۵۰ هزار سند دفترچه ای باقی مانده که باید هرچه سریعتر برای تبدیل آنها به سند تک برگ اقدام کنیم.

هاشمی بیان کرد: ۱۰۱ هزار هکتار اراضی استان کرمان شهری و ۱۰۳ هزار هکتار روستایی است و در حوزه شهری که روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده و باید ارتقا یابند.

وی گفت: با توجه به سیاست ها، ماموریت ها و تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های مختلف، می توان گفت که این سازمان یک نهاد شبه حقوقی و قضایی خاص و مورد توجه است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح می شود و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، اجرای قانون حدنگار است.

وی در شورای قضایی استان کرمان افزود: امروز اگر بخواهیم به صورت جدی ورود کنیم باید تاکید شود که حدنگاری و هویت بخشی به اراضی و املاک یک اقدام فرادستگاهی است و دستگاه های اجرایی، مقننه نیز باید در این حوزه ورود کنند.

وی اظهارداشت: ایران مبدع حدنگاری بوده و الگویی در این زمینه به سایر کشورها ارائه کرده که باید جایگاه کشور در این حوزه ارتقا یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha