۶۹ مرکز تولید و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در نیشابور مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۹ رستوران و واحد صنفی تولید و توزیع غذا به دلیل تخلفات بهداشتی و عدم توجه به تذکرات متعدد بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه مهر و موم شد.

دکتر هادی حسین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶ هزار و ۶۹۵ مورد بازدید از اماکن و واحدهای صنفی تولید و توزیع مواد غذایی و رستوران‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی این بازدیدها ۲ هزار و ۱۶۵ مورد اخطاریه صادر شد و صاحبان ۷۴۹ واحد به مراجع قضایی معرفی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۳۸ بازرس و کارشناس بهداشت محیط این دانشگاه در این بازدیدها فعالیت داشتند.

حسین‌زاده افزود: از ۶۹ واحد یاد شده چهار واحد شامل یک واحد کافی شاپ، یک واحد آبمیوه و بستنی فروشی و ۲ واحد خدمات آشپزی به دلیل تخلفات بهداشتی و عدم توجه به تذکرات متعدد بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه در نیشابور طی هفته اخیر مهر و موم شدند.

وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، پس از بازرسی‌های مکرر و ارائه آموزش‌های متعدد در خصوص لزوم رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه در شرایط آب و هوای گرم تابستان، تجمع حشرات و افزایش خطر بیماری‌های منتقله از آب و غذا، تغییر در رفتار عملی متصدیان مذکور مشاهده نکردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه به وجود نواقص بهداشتی متعدد ساختمانی، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت فردی این واحدهای متخلف به منظور رفع نواقص بهداشتی برابر اصلاحیه ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به طور موقت مهر و موم شد.

حسین‌زاده افزود: صدور اخطاریه، معرفی به تعزیرات حکومتی، معرفی به دادگاه، جلوگیری از فعالیت محل کسب به منظور رفع نواقص بهداشتی طبق اصلاحیه ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، از جمله برخوردهایی است که با افراد متخلف در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی می‌شود و بدیهی است ادامه فعالیت آنان منوط به اخذ مجوز از مرکز بهداشت خواهد بود.

وی ادامه داد:اهمیت بهداشت و سلامت برکسی پوشیده نیست و در راستای تحقق اهداف بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌ها هیچ گونه اغماضی پذیرفته نخواهد شد و عموم مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره ۱۹۰، سامانه کشوری شکایات بهداشتی و درمانی تماس گیرند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha