۵۰ مرکز تولید و توزیع مواد غذایی غیربهداشتی در نیشابور مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۵۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران و سایر واحدهای صنفی تولید و توزیع غذا به دلیل تخلفات بهداشتی و توجه نکردن به تذکرات متعدد بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه طی سه ماهه نخست امسال مهر و موم شد.

دکتر هادی حسین‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۸ هزار و ۳۷۸ مورد بازدید از اماکن و واحدهای صنفی تولید و توزیع مواد غذایی و رستوران‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی این بازه زمانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی این بازدیدها ۴۵۸ مورد معرفی به مراجع قضایی، هزار و ۴۹۷ مورد صدور اخطار انجام شده و ۵۰ مرکز متخلف مهر و موم شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: همچنین طی بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۱۰ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و نابود شده است.

حسین‌زاده افزود: ۴۲ بازرس و کارشناس بهداشت محیط این دانشگاه در این بازدیدها فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: از جمله برخوردهایی که با افراد متخلف در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی می‌شود می‌توان به صدور اخطاریه، معرفی به تعزیرات حکومتی، معرفی به دادگاه، جلوگیری از فعالیت محل کسب به منظور رفع نواقص بهداشتی طبق اصلاحیه ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و بدیهی است پس از مهروموم، ادامه فعالیت آنان منوط به اخذ مجوز از مرکز بهداشت خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: همشهریان می‌توانند شکایات خود را با سامانه ۱۹۰ درمیان بگذارند تا همکاران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در کوتاه ترین زمان رسیدگی کنند.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور واقع در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha