۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 817
کد خبر: 85218858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع بهورز معرفی شدند

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85218858
پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع بهورز معرفی شدند

تهران- ایرنا- پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) با موضوع بهورز براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID، بهورز کارمندی از وزارت بهداشت در روستا است که در خانه بهداشت فعالیت می‌کند. براساس جمعیت روستا در هر خانه بهداشت یک یا چند بهورز فعالیت می‌کنند.
هدف از تخصیص روز بهورز، کمک رسانی بیشتر به بیماران روستایی در جهت تحقق فقرزدایی از روستاها است. وزارت بهداشت به تأسیس خانه‌هایی به‌نام خانه بهداشت اقدام کرد و برای تأمین کادر متخصصان خانه‌های سلامت، افرادی را با نام بهورز به آنجا فرستاد. از اهداف بهورزان می‌توان به کاهش نرخ مرگ و میر در روستاها، واکسیانسیون کودکان و بزرگسالان، آموزش به مادران و غیره نام برد.

روز دوازدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان روز ملی بهورز نام‌گذاری شده است. به‌همین مناسبت در این گزارش، به بررسی مقالات فارسی با موضوع بهورز در حوزه‌های موضوعی مختلف پرداخته شده است.

معرفی مقالات پربازدید علمی با موضوع بهورز

مقالات «نیازسنجی آموزشی بهورزان شاغل در خانه های بهداشت شبکه های بهداشت و درمان استان اصفهان»، «مرگ ناشی از مسمومیت حاد با سم استریکنین در خودکشی یک بهورز خانه بهداشت: گزارش موردی» و «مقایسه جنسیتی انگیزه ها و رضایت شغلی بهورزان ایران» به‌ترتیب پربازدیدترین مقالات فارسی با موضوع بهورز هستند.

مقاله‌ «نیازسنجی آموزشی بهورزان شاغل در خانه های بهداشت شبکه های بهداشت و درمان استان اصفهان» با همکاری پنج محقق در سال ۱۳۸۹ نگارش و در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی منتشر شد. این مقاله به بررسی و شناخت پیش نیازهای آموزشی یک سیستم آموزشی برای اثربخشی نیروهای ماهر و متخصص پرداخته است. جامعه این پژوهش ۱۶۲۱ نفر از بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت، مدیران و مربیان مراکز استان اصفهان بودند. این مقاله به این نتیجه رسید که بیشترین اولویت نیاز آموزش از دیدگاه جامعه مطالعه شده به‌ترتیب مربوط به آموزش سلامت و مهارت‌های زندگی، بیماری‌های غیرواگیر، بیماریهای واگیر، تغذیه و دارو، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت دهان و دندان است.

جدول مقالات فارسی پربازدید با موضوع بهورز:

پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع بهورز معرفی شدند

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع بهورز

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

براین اساس «آگاهی»، «آموزش» و «نگرش» مهم‌ترین موضوع در مقالات مرتبط با بهورز هستند. هر سه کلمه کلیدی بر اهمیت آموزش به بهورزان تأکید دارند.

کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع بهورز:

پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع بهورز معرفی شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha