بهره‌برداری از یکهزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یکسال اخیر

تهران - ایرنا - بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احداث چهار هزار و ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یکسال اخیر در دولت سیزدهم آغاز شده که از این میزان یکهزار و ۶۰۰ پروژه به سرانجام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش گروه جامعه ایرنا - بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج)، غدیر، فردیس و پیرانشهر در دولت مردمی در یکسال اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۵۷۲ طرح در حوزه بهداشت از جمله خانه‌های بهداشت و ۷۹ طرح نیز در حوزه درمان افتتاح می‌شود و در دولت سیزدهم هشت تا ۱۰ بیمارستان یکهزار تختخوابی در تبریز، مازندران، اردبیل، تهران، شیراز، همدان و خوزستان پیش‌بینی شده است.

۱۱۵ طرح آموزشی، رفاهی و فرهنگی نیز در این دولت ایجاد شد که شامل خوابگاه‌های متاهلان و محیط های ورزشی است همچنین ۳۵۰ طرح آموزشی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. ۵۰۰ بیمارستان نیز امسال بهسازی و نوسازی می‌شود همچنین در بخش درمان علاوه بر این طرح‌های بیمارستانی، طرح توسعه‌ای اورژانس‌ها پیگیری شده به شکلی که در این دولت بیش از ۲۵ طرح توسعه اورژانس در دست ایجاد است.

حدود ۱۶ کلینیک تخصصی، بیش از ۵۲ پایگاه و مرکز فوریت‌های پزشکی و بیش از ۱۶ مرکز درمان ناباروری در یکسال اخیر راه‌اندازی شده است که برای موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهمیت ویژه داشت.

بهره‌برداری از یکهزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یکسال اخیر

راه اندازی ۱۱۶ پایگاه اورژانس

۱۱۶ پایگاه اورژانس شامل ۱۱ پایگاه بانوان در دولت سیزدهم ایجاد و در این دوره اورژانس هوایی بروجرد، هرمزگان و تهران راه اندازی شد و ۷۵ پد بالگرد با همکاری مردم و دانشگاه علوم پزشکی و هشت آشیانه اورژانس با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان توسط خیران ساخته شده است.

هشت میلیون و ۵۰۰ ماموریت در سطح کشور انجام شده و در بخش اورژانس هوایی ۶ هزار و ۵۰۰ ماموریت برای بیماران انجام شده است و از این تعداد ۷۳۰ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

۳ هزار و ۷۳۳ زایمان در آمبولانس در حین انتقال مادر به مراکز درمانی انجام شده، ۲ پد بالگرد در بیمارستان های غدیر و حضرت مهدی انجام و ۱۴ دستگاه آمبولانس توسط خیران در مناطق محروم و ۱۵۰ دستگاه موتورلانس نیز برای شهرهای بزرگ و ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس خریداری و توزیع شده است.

بهره‌برداری از یکهزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یکسال اخیر


صدور ۶۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه ای گروه پرستاری

از شروع دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در هزینه های بستری بیماران به دلیل توسعه خودمراقبتی صرفه جویی شده و از مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه ای بر اساس امتیازات آموزش مداوم و پذیرفته شدگان آزمون های شهریور ۱۴۰۰، بهمن ۱۴۰۰، مهر ۱۴۰۱ و بهمن ۱۴۰۱ صادر شده است.

پس از ابلاغ آیین نامه صدور پروانه صلاحیت حرفه ای گروه پرستاری در سال ۹۵، از مهرماه سال ۱۳۹۹ تاکنون ۵ دوره آزمون برگزار شده که ۴ دوره آن در دولت سیزدهم بوده است.

توسعه انجمن های علمی پرستاری از ۲ انجمن به ۶ انجمن، توانمندسازی مدیران پرستاری (برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران پرستاری) و ایجاد داشبورد اختصاصی معاونت پرستاری (پایگاه داده پرستاری) از جمله اقداماتی است که توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دولت سیزدهم نهایی شده است.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال ۸۶ به تصویب رسید پس از پیگیری‌های متعدد و تاکید مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹، با تخصیص مبلغ ۵.۲ همت از سازمان برنامه و بودجه در نهایت در سال ۱۴۰۱ با پرداخت اولین مرحله به پرستاران به اجرا در آمد.

بهره‌برداری از یکهزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یکسال اخیر


به دلیل ارتقای خود مراقبتی موارد بستری مجدد بیماران قلبی از ۲۱ درصد به ۸ درصد معادل صرفه جویی حداقل۱۴۰۰ میلیارد تومان کاهش داشته است و جهت ساماندهی آموزش کمک پرستاری تفاهم نامه ای فی مابین معاونت پرستاری و معاونت آموزشی به منظور آموزش کمک پرستاری یک ساله در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ منعقد شد.

در این مدت ضمن ساماندهی مراکز مجری دوره، بانک اطلاعاتی جامعی از فراگیرانی که در مراکز مجاز دوره آموزشی خود را گذرانده اند تشکیل و با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گواهی تمامی متقاضیان اشتغال در شغل کمک پرستاری طی استعلام از معاونت پرستاری اعتبارسنجی و به دانشگاه های مربوطه اعلام می شود تا ضمن ارایه مراقبت ایمن و مطمئن شرایط رضایتمندی بیماران از تیم مراقبتی فراهم شد.

۲ هزار نیروی بهورز در یکسال اخیر در مراکز و خانه‌های بهداشت جذب شدند و احیای نظام شبکه می‌تواند هزینه‌های درمان را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha