صدیقی: بازدید هاشمی و خسروی‌وفا از ووشو اتفاق خوبی بود/ انتظارها کار ما را سخت کرده است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به میزبانی چین از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: شرایط نابرابری با رقبا داریم و پیش‌بینی کسب مدال کار بسیار سختی است.

به گزارش ایرنا، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در نشست امروز فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: با ۲۰ ورزشکار در بازی‌های آسیایی حضور داریم. ۱۳ نفر در ووشو و ۷ نفر نماینده در کوراش خواهیم داشت. در مجموع در ساندا دو دختر و ۴ پسر و در تالو ۴ پسر و ۳ نماینده دختر در بازی‌ها داریم. در کوراش چهار دختر در دو وزن و سه پسر در سه وزن حضور خواهند داشت.

وی افزود: اردوهای تمرینی در کوراش زودتر آغاز شد چون قهرمانی آسیا را اردیبهشت ماه در چین داشتیم، فضای خوبی بود و در سالن اصلی مسابقات قرار گرفتیم. اردوی ووشو از خرداد آغاز و تا اعزام ادامه دارد. امیدوارم تیم خوبی مهیا شود و نتیجه خوبی رقم بخورد. در کوراش یک مربی ازبک به کادر فنی اضافه شد و تمرینات زیر نظر وی و خانم خورشیدی پیشگیری می شود امیدوارم نتایج خوبی را به دست آورند.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش ادامه داد: دو سال سخت را در فدراسیون پشت سر گذاشتیم و حضور کیومرث هاشمی شرایط خوبی را برای ورزش فراهم می کند و معرفی وی اتفاق خوبی در آستانه بازی ها بود و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که قبل از بازی‌ها به عنوان وزیر معرفی شود و نقش مهمی در برنامه ها و دیپلماسی ورزش دارد. ضمن این‌که بازدید هاشمی و خسروی‌وفا از ووشو اتفاق خوبی بود. نزدیک به ۵ سال بود وزیر در ووشو حضور نداشت. اینکه تلاش و دغدغه ها را می بینند در تصمیمات آنها تاثیر دارد امیدوارم پر قدرت ادامه داشته باشد.

صدیقی گفت: شرایط نابرابری با رقبا داریم. چین مهد ووشو است. در کوراش هم ازبکستان رقیب ما است. در بازی‌های آسیایی جاکارتا، چین ۱۰ مدال طلا فقط در ووشو داشت و ازبکستان هم ۶ طلا در کوراش به دست آورد. این دو کشور برنامه داشتند. ما هم برنامه ریزی کردیم و در تلاشیم تا نتایج خوبی بگیریم. انتظارات از ووشو زیاد است. عملکرد این رشته در میادین نشان داده می تواند از سختی ها عبور کند. ما دو سال سخت داشتیم که روی نتایج تاثیر دارد.

رئیس فدراسیون در خصوص مشکلات این رشته گفت: در بزرگسالان تنها یک رویداد کوچک در یونیورسیاد در چنگدوی چین داشتیم و این اولین رویداد جدی ما بعد از چند سال است. تلاش ما این بود اردوهای مناسب را برگزار کنیم. توجه داشته باشید شرایط رقبای ما بسیار بهتر از نظر زیر ساخت و نیروهای انسانی است. در تهیه سلاح ووشو مشکل داشتیم و تجهیزات را به سختی تدارک دیدیم. امیدوارم با دعای مردم بتوانیم بهترین نتایج را داشته باشیم.

صدیقی ادامه داد: به تک‌تک ورزشکارانم امیدوارم. از آنها خواستیم بهترین عملکرد را داشته باشند. تست دوپینگ یک کوراش‌کار کوراش مثبت شده و فعلا اجازه فعالیت ندارد تا تصمیم گیری شود. این اقدام در سلسله تلاش‌ها در مبارزه با دوپینگ بوده از نادو خیلی زود خواستیم که تست بگیرند. ما همیشه ورزشکاران خوبی در اردو داریم. جواد مرادی در +۹۰ کیلوگرم با نظر کادر فنی جایگزین شده و منتظر تایید نهایی کمیته برگزاری هستیم.

وی در خصوص نگرانی از داوری با توجه به میزبانی چین گفت: سال هاست تلاش کردیم جایگاه خوبی در ووشو و کوراش داشته باشیم امیدوارم‌ عملکرد بچه ها به گونه ای باشد که حرف و حدیثی نگذارند که اسیر این موضوعات شوند.

صدیقی در باره اینکه گفته می شود با حضور نصیرنژاد در فدراسیون جهانی کسب دو طلا در کوراش بدیهی است، گفت: دو طلا در کوراش بدیهی نیست کسب. کسب هر مدال طلا در هر رشته در کاروان بسیار سخت است. نصیرنژاد دبیر کل جهانی است و بسیار پرتلاش است.در ووشو در همه رشته‌ها اعضایی در فدراسیون جهانی داریم و در ووشو و کوراش پست های خوبی داریم. اینکه چند مدال طلا می گیریم درست نیست و نباید چیزی را از قبل تمام شده بدانیم. ورزش در لحظه تغییر می‌کند. در تالو به هزارم نمره می دهند و شرایط سخت است و قطعی نمی توان گفت چه مدالی می گیریم ولی تلاش می کنیم که بهترین نتیجه را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص بودجه این فدراسیون گفت: بودجه‌ای که کمیته در نظر گرفته را در هیئت اجرایی بحث کردم. ووشو ۲ رشته متفاوت را تحت پوشش دارد و می‌تواند در قالب ۲ فدراسیون در نظر گرفته شود و این موضوع را کمیته و وزارت تایید کرد. عدد بودجه شاید کفاف ۲ الی ۳ ماه اردوهای مار اپوشش دهد اما قول داده شده که با نتیجه‌گیری جبران شود و کمیته جمایت بیشتری کند. در سال المپیک کمیته حمایت کرد. وزارت هم حمایت کرده ولی اعداد با توجه به حجم اعزام ها و رویدادها کافی نیست آن هم برای ۸۰ ورزشکار هزینه‌ها سنگین است. تا اینجا کار را پیش برده‌ایم و هیچ کوتاهی نشده است. امیدوام بتوانیم خوب ادامه دهیم و در قهرمانی جهان هم حضور درخشانی داشته باشیم.

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از کسب مدال عنوان کرد: پیش‌بینی مدال کار سختی است. تمام تلاش‌مان این است که حداقل نتایج دوره‌های قبل را تکرار کنیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، دستاورد بسیار بزرگی است. ان‌شاءالله بتوانیم حداکثر تلاش‌مان را برای کسب بهترین‌ها انجام دهیم. انتظارها کار فدراسیون را سخت کرده است. خدا را شکر تا اینجا خوب بوده‌ایم. امیدوارم با دعای خیر اصحاب رسانه بتوانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم.

صدیقی ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی‌ها را هم به این شرح اعلام کرد: در رشته کوراش زهرا باقری و ملیکا امیدوند، در وزن منفی ۸۷ کیلوگرم، دنیا آقایی و طاهره آذرپیوند، در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم، مجید وحید بریمان لو، صادق آذرنگ و جواد مرادی به عنوان ملی پوشان مرد کوراش در سه وزن در بازی های آسیایی هانگژو حضور دارند. در رشته تالو مردان نیز حسین قبله نما و محمد علی مجیری، احسان پیغمبری و شاهین بنی طالبی، در رشته ساندا بانوان شهربانو و الهه منصوریان و همچنین در تالو بانوان زهرا کیانی، حانیه رجبی و مینا پناهی نمایندگان ایران در بازی های آسیای هانگژو هستند. لیست نهایی تیم ملی ساندا در انتظار تایید ستاد عالی بازی های آسیایی است و لیست تالو مردان و زنان و همچنین ساندا بانوان به تایید ستاد عالی بازی های آسیایی رسیده است.

امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو مردان درخصوص شرایط شاگردانش پیش از اعزام به بازی‌ها گفت: خدا را شکر اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم. با توجه به میزبانی چین از بازی‌های آسیایی، فکر می‌کنم بتوانیم رقابت خوبی داشته باشیم و نتیجه خوبی کسب کنیم. انتظارات از ووشو بسیار بالاست و من فکر می‌کنم رئیس و کادر فدراسیون تمام تلاش خود را کرده‌اند و همه در تلاش هستند که نتیجه خوبی بگیرند.

راضیه طهماسبی سرمربی تیم ملی زنان نیز با تاکید بر اعزام ۲ نماینده زن به این رقابت‌ها گفت: ۲ نماینده خانم در این بازی‌ها داریم. شهربانو و الهه منصوریان هر دو با تجربه هستند. تمام تلاش‌مان این است که با توجه به تجربه این دو بازیکن و شرایط کنونی‌شان، در این دوره بهترین نتیجه را بگیرند.

طهماسبی درخصوص حواشی پیش‌آمده درخصوص انتخابی تیم ملی و رقابت خواهران منصوریان گفت: قبل از تعویق بازی‌ها از دی ماه سال ۱۴۰۰ وارد اردو شدیم. انتخابی برگزار شد و رویه کار فدراسیون این است که بعد از مسابقات کشوری باید در انتخابی شرکت کنند و هر بازیکن باید از ۳ انتخابی ۲ برد داشته باشند. برای دارندگان مدال طلای آسیایی و جهانی این فورجه قائل شد که در مسابقات داخلی شرکت نکنند. خواهران منصوریان در ۱۴۰۰ انتخابی دادند و فیکس شدند اما بعد از تعویق مسابقات دوباره انتخابی برگزار کردیم و دوباره نفرات برتر اوزان خود شدند. در واقع ۲ بار انتخابی برگزار شد و هر دو دوبار، آن‌ها فیکس اوزان خود شدند و اصلا چنین نبوده که بدون اطلاع انتخابی برگزار شده باشد.

صدیقی در تکمیل صحبت‌های طهماسبی گفت: انتخابی مسابقات جهانی موضوع جدایی از بازی‌های آسیایی است و همیشه سعی کردیم روال شفافی برای انتخابی داشته باشیم. هیچ ورزشکاری از قبل مشخص نیست و تمرینات زیر نظر گرفته می‌شود و در کنار آن عملکرد بازیکنان در مسابقات، ملاک انتخاب سرمربیان قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha