۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85218882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85218882
بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟

میلگردها آهن آلاتی هستند که از جنس فولاد ساخته شده و جزو پرکاربردترین محصولات در حوزۀ ساختمان‌سازی به شمار می رود. در این مقاله برای خرید بهترین میلگرد توضیحاتی ارائه شده و برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین نوع میلگرد به مصرف کنندگان راهنمایی می کند.

یکی از پرکاربردترین محصولات در حوزۀ ساختمان‌سازی، میلگرد است. میلگردها آهن آلاتی هستند که از جنس فولاد ساخته شده و در ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند. این دسته از مقاطع را می‌توان پایه و اساس صنعت ساخت‌وساز در نظر گرفت. از آن‌جایی که این محصول پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد، نمی‌توان از هر جایی آن را تهیه کرد. بنابراین، این پرسش مطرح می‌شود که: بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ امروز قرار است راهنمایی جامع از خرید میلگرد را در اختیار شما قرار داده و نمایندگی شناخته‌شده و معتبری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با خیالی آسوده علاوه‌بر اطلاع از قیمت میلگرد، اقدام به خرید این دسته از فولادهای پرکاربرد نمایید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما باشید.

چه نکاتی را هنگام خرید میلگرد باید در نظر بگیریم؟

از آن‌جایی که این دسته از محصولات در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند، لازم است پیش از خرید میلگرد به نکات مهمی توجه کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که لازم است پیش از تهیۀ این دسته از مقاطع فولادی و پاسخ به پرسش بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ در نظر بگیرید، می‌پردازیم و تحلیلی برای قیمت میلگرد انجام خواهیم داد:

نوع میلگرد

میلگردها را عموماً براساس شکل ظاهری و کاربردی که دارند، به دو گروه آجدار و بدون آج تقسیم می‌کنند. میلگرد ساده آن دسته از مقاطعی است که سطحی صاف و بدون هیچ‌گونه برآمدگی دارد. در حقیقت، از آن‌جایی که این آهن آلات صیقلی و صاف هستند، کاربرد کمتری در ساختمان‌سازی دارند.

در مقابل میلگردهای آجدار را داریم که به‌صورت مفتولی از جنس فولاد هستند و بر اثر نورد شمش فولادی ساخته می‌شوند. میلگرد آجدار را توسط دستگاه فشار تحت کشش قرار داده و آن را در قالب لوله‌ای بلند درمی‌آورند. سپس به‌وسیله قالب‌های آج زنی، آج را روی میله قرار می‌دهند.

ابعاد میلگرد

اگر می‌خواهید سایز میلگرد مورد نظر خود را بدانید باید به عددی که بعد از کلمۀ میلگرد می‌آید توجه کنید. مثلاً در میلگرد ۱۴ عدد ۱۴ نشان‌دهندۀ ابعاد قطر مقطع فولادی است. مقاطعی که در ایران تولید می‌شوند ابعادی میان ۸ تا ۳۲ میلی‌متر دارند و شما می‌توانید برمبنای نیازی که دارید میلگرد مورد نظر خود را خریداری نمایید.

به عبارت کلی، ابعاد میلگرد به موارد مصرف در کشورهای گوناگون بستگی داشته و از ۶ تا ۶۰ میلی‌متر متفاوت است. اگرچه طول معمولی میلگردها ۱۲ متر است، اما برای ابعاد کمتر از ۱۰ میلی‌متر در قالب کلاف نیز تولید می‌شوند.

اگر قصد دارید به پاسخ بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ دست یابید، تا پایان با ما باشید.

کیفیت میلگرد

غالب کارخانه‌های داخلی، میلگردها را مطابق با استاندارد ملی ایران تولید می‌کنند. اما کیفیت نهایی میلگرد به کیفیت شمشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد بستگی دارد. به همین دلیل است که کیفیت محصول تولیدی برخی کارخانه‌ها از برخی دیگر بیشتر است. در زمینۀ کیفیت میلگرد اکثراً با دو اصطلاح میلگرد سبک و میلگرد سنگین مواجه می‌شویم. میلگرد سبک مقطعی است که وزن کمتری نسبت به وزن استاندارد داشته، و کیفیت پایین‌تری نیز نسبت به کیفیت استاندارد دارد. اما میلگرد سنگین میلگردی است که از وزن استاندارد برخوردار بوده و بسته به کارخانۀ تولیدکننده از کیفیت بالاتری بهره می‌برد.

استاندارد ساخت میلگرد

از آن‌جایی که میلگرد در استانداردها و گریدهای متفاوتی ساخته می‌شود، لازم است برای یافتن پاسخ این پرسش که بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ از گریدهای گوناگون میلگردها اطلاع یابیم. به عنوان مثال، میلگرد شماره ۲۰ اصفهان از نوع آجدار بوده و یکی از گریدهای تولیدی آن A۳ است.

وزن میلگرد

یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است هنگام خرید میلگرد به آن توجه کنید این است که میلگرد وزن استانداردی داشته باشد. بسیاری از خریداران فکر می‌کنند پی بردن به این موضوع به دلیل تخصصی بودن، کار سختی به شمار می‌رود، و به همین دلیل تنها به صحبت‌های فروشنده بسنده کرده و خودشان اقدامی برای محاسبۀ وزن استاندارد میلگرد به عمل نمی‌آورند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مقطع فولادی مورد نظر خود، مشخصات محصول را از فروشنده درخواست کرده و از طریق یک ترازوی دیجیتالی به محاسبۀ وزن آن بپردازید.

نکاتی که لازم است پس از خرید میلگرد در نظر بگیریم!

تا این مرحله از رسیدن به پاسخ بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ به نکاتی پرداختیم که لازم است پیش از خرید میلگرد در نظر بگیریم. اما با تهیۀ این مقطع فولادی ماجرا تمام نشده و همچنان باید ضرورت‌هایی را که موجب افزایش عمر مفید فولاد می‌گردد، در نظر داشته باشید:

آیا میلگرد با فاکتور دریافتی مطابقت دارد؟

اگر محصول فولادی را از مرکز معتبری تهیه نمایید، خیال خود را از نظر اصالت میلگرد تهیه‌شده آسوده می‌سازید. اما برای اطمینان کامل از تطابق میلگرد خریداری‌شده با فاکتور آن برای قیمت میلگرد، لازم است سریعاً این موضوع را بررسی کرده تا در صورت وجود مشکل آهن آلات را مرجوع نمایید.

میلگردها را براساس اندازه جدا کنید!

اصولاً برای پیش‌برد یک پروژه به انواع گوناگونی از میلگردها نیاز است. بنابراین، پس از دریافت سفارش خود بهتر است هنگام تخلیۀ بار محصولات را برمبنای اندازه‌ای که دارند جدا کنید تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر شود.

بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟

در حفظ و نگه‌داری میلگرد بکوشید!

جنس غالب میلگردها از فولاد بوده و آلیاژ آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین، اگر در مجاورت آب یا رطوبت قرار بگیرند، به‌سرعت دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. از این روی، محیط و شرایطی که میلگرد در آن نگه‌داری می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. پیش از یافتن پاسخ بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ گفتنی است که رعایت کردن نکات زیر می‌تواند طول عمر میلگرد را افزایش دهد:

  • مکانی که میلگرد را در آن قرار می‌دهید باید دارای سقف بوده و از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد.
  • پیش از آن‌که میلگرد را تخلیه کنید، مکان مناسبی را برای قرارگیری آن در نظر بگیرید. بهتر آن است که محیط مورد نظر ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  • فراموش نکنید که موادی مانند خاک و گچ موجب جذب رطوبت می‌شوند. بنابراین، سعی کنید میلگرد را از تماس با این مواد دور سازید.
  • در صورتی که سطح میلگرد به این مواد آلوده شد، سعی کنید حتماً آن را پاک‌سازی نمایید.
  • فراموش نکنید که میلگردها نباید خیس شده و در محیط مرطوب قرار گیرند.

بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟

میلگردها آهن آلات حساسی هستند که از کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون به‌ویژه ساختمان‌سازی برخوردارند. بنابراین، لازم است تهمیدات مناسبی را برای نگه‌داری از آن‌ها فراهم کنید. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این مقاطع فولادی در ابعاد و انواع گوناگونی تولید شده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به خود اختصاص می‌دهند؛ به همین دلیل لازم است پیش از یافتن پاسخ بهترین میلگرد را از کجا بخریم؟ این صفحه را با دقت مطالعه کنید و از این خصوصیات اطلاع یابید.

در پایان قصد داریم شما را با یکی از بهترین و معتبرترین نمایندگی‌های فعال در زمینۀ فروش آهن آلات فولادی آشنا سازیم. ثامن تجارت که نام آشنایی در بازار مقاطع فولادی به شمار می‌رود، تاکنون توانسته با ارائۀ محصولاتی باکیفیت و تضمین‌شده، نظر مخاطبان بسیاری به خود جلب کرده و به مرکزی زبان‌زد در این عرصه تبدیل شود. شما می‌توانید با ورود به منوی سایت ثامن تجارت و بررسی آهن آلات موجود در بخش محصولات، علاوه‌بر آشنایی با ویژگی‌های فولاد مورد نظر و اطلاع از قیمت آن، به‌سادگی و با خاطری آسوده اقدام به خرید مقطع مورد نظر خود نمایید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha