۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85219049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۸۵ واحد بدون پروانه کسب در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۸۵ واحد صنفی بدون پروانه در زنجان فعال است.

محمد بازرگان روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد صنفی بدون پروانه برای پلمب به اماکن معرفی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، نظام صنفی اتحادیه ها باید واحدهای صنفی بدون پروانه کسب را شناسایی و به اتاق اصناف معرفی کنند و اتاق اصناف نیز موظف است در صورت تایید نکردن پروانه کسب، واحد صنفی را به نیروی انتظامی معرفی کند.

رئیس اتاق اصناف زنجان اظهار داشت: طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی هر واحدی که پروانه کسب ندارد باید اخطار دریافت کند و اگر اقدام به دریافت پروانه کسب نکند باید ظرف مدت ۱۰ روز اخطار پلمب را دریافت کند و طبق مصوبه اماکن کدملی شخصی که اخطار دریافت کرده استبرای پلمب، ارائه شود.

بازرگان با اشاره به اینکه اتاق اصناف برای افرادی که متقاضی دریافت پروانه کسب باشند، دوره آموزشی برگزار می‌کند، یادآورشد: روزانه ۱۰۰ نفر از افرادی که به تازگی مجوز گرفته یا مجوز صنفی آنها تمدید شده است در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در زنجان فعال است، اضافه کرد: صدور واحدهای صنفی به صورت برخط و با مراجعه به سایت ایران اصناف انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: برای ثبت نام پروانه کسب باید ابتدا به درگاه ملی مجوزهای کشور، مراجعه کرده و پس از اخذ کد پیگیری، به سامانه ایران اصناف رفته و با وارد کردن کد اخذ شده، ثبت نام را انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha