۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85189807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور مجوزهای صنفی در زنجان برخط انجام می‌شود

زنجان - ایرنا- رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: صدور مجوزهای صنفی در استان به منظور تسهیل در کسب و کارها به صورت برخط (آنلاین) انجام می‌شود.

محمد بازرگان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌بر اساس ماده ۱۲ قانون تعزیرات حکومتی، مصوب ۱۳۶۷ نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی یا به عبارتی اخذ نکردن پروانه، بدون عذر موجه در مهلت و طبق ضوابط و مقرراتی که در قانون تعیین شده است، تبعاتی مانند قطع تمام یا برخی خدمات دولتی، اخذ جریمه و تعطیلی واحد تا زمان اخذ پروانه کسب را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: پروانه کسب، مجوزی محسوب می‌شود که بر اساس مقررات قانون نظام صنفی و با هدف شروع و ادامه حرفه یا کسب و کار برای فرد و محل مشخص صادر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف زنجان با بیان اینکه تاسیس هرگونه محل کسب و کار یا واحد صنفی، مستلزم کسب مجوز و پروانه از اتحادیه صنفی مربوط به همان صنف است، اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی کسب و کار بدون اخذ جواز کسب، فعالیت افراد غیرقانونی خواهد بود.

وی با اشاره به تسهیل در صدور مجوزهای صنفی با برخط شدن صدور مجوزها، گفت: سایت ایران اصناف، سایت ثبت نام اینترنتی پروانه کسب و دریافت جواز اینترنتی است.

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: برای ثبت نام پروانه کسب باید ابتدا به درگاه ملی مجوزهای کشور، مراجعه کرده و پس از اخذ کد پیگیری، به سامانه ایران اصناف رفته و با وارد کردن کد اخذ شده، ثبت نام را انجام داد.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی پروانه‌دار در زنجان حدود سه هزار و ۵۰۰ مورد است، اضافه کرد: خوشبختانه بحث صدور مجوز در سال جاری تسهیل شده است و به سرعت انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha