۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 85219344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید نماینده اراک بر احیای تعاونی‌های مسکن

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 85219344
تاکید نماینده اراک بر احیای تعاونی‌های مسکن

اراک- ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی مسکن، نقش مهمی در خانه‌دار شدن مردم در سال های گذشته داشته و باید، احیای این بخش در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اکبر کریمی» روز یکشنبه در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی افزود: فعالیت تعاونی‌ها باید محور قرار گیرد و استفاده از ظرفیت این بخش در توسعه کشور، مورد اهتمام باشد.
وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی عرصه را برای کارهای بزرگ که نیاز به سرمایه بالا دارد فراهم کنند تا کارهای بزرگ با تجمیع سرمایه‌های اندک محقق شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به آثار مثبت تعاونی‌ها باور داشت، گفت: در سال‌های اول انقلاب و دفاع مقدس، فرهنگ تعاونی قوی بود و در آن زمان تعاونی مصرف و مسکن شکل گرفت اما با گذشت زمان، فرهنگ تعاونی کمرنگ شد و به تدریج از بین رفت.
کریمی افزود: ایجاد بستر فعالیت تعاونی‌ها در بازار سرمایه، زمینه ارزشمندی است تا تعاونی‌ها در بازار حضوری فعال داشته باشند.

وی بیان کرد: سال ۸۹ قانون تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران، تصویب شد که در شهرستان ها از جمله در خمین شکل گرفت اما ایراد این تعاونی ها این بود که در سطح شهرستان باقی می‌ماند و در سطح استانی قابل توسعه نبود که طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی، توسعه استانی اصلاح شد.

در این جشنواره‌، از ۱۷ تعاونی برتر استان مرکزی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha