۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85219738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب‌های درسی ۸۶ درصد دانش‌آموزان خراسان‌شمالی ثبت سفارش شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون ۸۶ درصد سفارش کتاب دانش آموزان استان برای سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت شده است.

ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۵۸۳ نفر از دانش‌آموز استان برای دریافت کتاب ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع دانش آموزان مقطع ابتدایی ۹۶ درصد، متوسطه اول ۷۷ درصد و متوسطه دوم ۶۰ درصد آنها ثبت سفارش کتاب داشته اند.

اکبری تصریح کرد: بیشترین ثبت سفارش کتاب با ۸۹ درصد در آموزش و پرورش شهرستان بام‌وصفی آباد و کمترین آن با ۸۲ درصد در شهرستان مانه و سملقان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: ثبت سفارش کتاب ‌های درسی سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) در همه دوره‌ها؛ عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به ۲ شیوه فردی و گروهی انجام می شود.

شیوه فردی؛ والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند و در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه و به صورت جمع نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

اکبری با بیان اینکه بهای درج شده در پشت کتاب بیش از سامانه است، افزود: امسال بهای کتاب درسی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین دانش آموزانی که به دلیل تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشند برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌توانند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۸ تیرماه تا ۳۱ شهریورماه سال جاری نسبت به این امر اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: همچنین معلمان از ۱۶ مهرماه و دانش آموزان ۲۶ مهرماه می توانند در سامانه سفارش و آدرس محل سکونت خود را برای دریافت تک جلدی کتاب سفارش دهند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha