انجام ۶۱ عملیات امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه در ایام اربعین

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین تاکنون امدادگران این جمعیت ۶۱ عملیات امداد و نجات را در استان انجام داده‌اند.

«محمدباقر محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد عملیات، ۴۵ مورد حوادث جاده‌ای، چهار مورد کوهستان، ۲ مورد آتش سوزی، چهار مورد خدمات حضوری، پنج مورد خدمات مناسبتی و یک مورد حادثه شهری بوده است.

وی اضافه کرد: در طی این حوادث ۲۵۸ نفر مصدوم توسط تیم‌های امدادی انتقال یافته اند که از این تعداد نیز ۱۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: از ابتدای شروع اربعین تاکنون سه هزار و ۴۱۸ نفر از زائران در مراکز امدادی و اداری جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شده اند.

انجام ۶۱ عملیات امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه در ایام اربعین

محمدی همچنین از کاهش آمار مصدومان اربعین در مسیر جاده های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون فقط ۵۰ نفر مصدوم از طریق هلال احمر از ابتدای این طرح به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی بیشتر آمار مصدومان بین زوار را گرمازدگی، افت فشار و بیمار قلبی عنوان کرد و یادآور شد: آمار مصدومان تصادفات اربعینی نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است که نشان از عملکرد خوب تمام دستگاه اجرایی ذی ربط مانند پلیس راه، راهور، راهداری ، شرکت برق و دیگر ارگان ها است.

انجام ۶۱ عملیات امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه در ایام اربعین

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha