امدادگران هلال احمر کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات قوری قلعه را نجات دادند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به یک کوهنورد در ارتفاعات قوری قلعه که به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شده بود، امدادرسانی کردند.

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی تماس تلفنی عوامل فوریت های پزشکی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبری مبنی بر مصدومیت و گیر افتادن کوهنوردی در ارتفاعات قوری‌قلعه اعلام شد.

وی افزود: به سرعت تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات شاهو جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر به محل حادثه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم و انجام اقدامات اولیه فرد مصدوم را به دامنه کوه انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: فرد حادثه دیده جهت طی کردن مراحل درمانی تکمیلی تر و انتقال به مرکز درمانی، تحویل عوامل فوریت های پزشکی حاضر در صحنه شد.

محمدی افزود: گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

وی یادآور شد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث سقوط کوهنوردان در کوهستان و ارتفاعات منطقه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

محدی تاکید کرد: کوهنوردان همچنین قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در صورت بروز حادثه هم با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha