بیش از ۱۶۴ هزار زائر اربعین از خدمات هلال احمر کرمانشاه بهره‌مند شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۶۴ هزار زائر از خدمات عام المنفعه و متنوع این جمعیت در ایام اربعین حسینی بهره‌مند شدند.

محمد باقر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همسو و همگام با سایر سازمان ها و دستگاه های خدمات‌رسان استان حداکثر توان و ظرفیت خود را برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در کنار ماموریت های اصلی خود را بکار گرفت و توانست در طول این رویداد معنوی خدمات متنوعی را در بخش های مختلف و متناسب با نیاز زائرین در کنار ماموریت اصلی امداد و نجات خود به انجام برساند.

وی افزود: در طول ایام اربعین محورهای مواصلاتی سطح استان تا مبادی خروجی مرزهای خسروی و مهران با ایجاد و تقویت پایگاه ها و پست های موقت امدادی زیر چتر حمایتی و خدمات رسانی تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: در حوزه برون مرزی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و بر اساس هماهنگی با مراجع ذیصلاح تا کیلومترها داخل خاک عراق (استان دیالی) از خدمات بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بهره مند بوده و تیم های عملیاتی مستقر در منذریه خدمات ارزشمند و شایسته ای را به زوار ارایه دادند.

بیش از ۱۶۴ هزار زائر اربعین از خدمات هلال احمر کرمانشاه بهره‌مند شدند

وی با بیان اینکه در حوزه برون مرزی ۶۹ نفر مصدوم و پنج نفر فوتی توسط عوامل امدادی این جمعیت از خاک عراق در این ایام به داخل کشور منتقل شدند افزود: در ایام اربعین در داخل استان نیز ۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی تیم های عملیاتی این جمعیت به انجام رسید که ۷۸ مورد آن حوادث جاده ای بود که از مجموع این حوادث تعداد ۲۰۸ نفر مصدوم توسط تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در این رویداد معنوی و مذهبی بیش از سه هزار نفر از نیروهای امدادی، اعضای جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر در قالب ۵۱۷ تیم ایفای نقش کرده و پنج هزار و ۶۳ نفر از زائران نیز در طول این مدت در مراکز اداری و امدادی جمعیت هلال احمر سطح استان اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تا زمان بازگشت آخرین نفرات از زوار عزیز از کربلای معلی در راستای تامین ایمنی سلامت آنها به هنگام عبور از محورهای مواصلاتی همچنان استمرار خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان ۴۳ هزار نفر داوطلب جوان و امدادگر با این جمعیت به صورت فعالانه مشارکت دارند که در زمینه های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، امدادی و خدمات بشر دوستانه فعالیت می کنند.

در اربعین امسال حدود یک میلیون نفر زائر از طریق مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد داشتند که این تعداد سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار نفر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha