سمنانی‌ها به ادامه تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد کمک کنند

سمنان- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: مردم نیک‌اندیش استان با حضور در جشن عاطفه‌ها و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی، این نهاد را برای برنامه‌ریزی به منظور ادامه تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز مشارکت کنند.

اسماعیل رنگریز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه رویداد جشن عاطفه‌ها از یکم شهریورماه به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد و تا پایان مهر ادامه دارد، افزود: خیران با شرکت در رویداد عاطفه‌ها می‌توانند در زمینه تهیه ابزار آموزشی برای ۶ هزار دانش آموز نیازمند استان تحت پوشش این نهاد در آستانه سال تحصیلی جدید همراهی کنند.

وی بیان کرد: جشن عاطفه‌ها با برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در معابر اصلی شهرهای استان از پایان ماه صفر از ۲۶ تا ۳۰ شهریور درحال برگزاری است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی ایستگاه‌هایی در محل نماز جمعه در استان سمنان، یادآور شد: ۳۱ شهریور امسال تعدادی پایگاه‌ سیار در مصلاهای نماز جمعه در نقاط مختلف استان سمنان برای دریافت کمک مردمی با هدف حمایت از دانش‌آموزان نیازمند مستقر می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: زنگ جشن عاطفه‌ها چهارم مهرماه در مدارس منتخب استان سمنان نواخته می‌شود.

وی یادآور شد: مجموع مشارکت‌های مردمی در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بود که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۱ درصدی داشت و انتظار می‌رود در زمان حاضر نیز مردم نیک‌اندیش با مشارکت در شور عاطفه‌ها به تحصیل ۶ هزار دانش آموز کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بیان کرد: نیکوکاران با ورود به سامانه نیکوکاری الکترونیک (سنا) می‌توانند کمک های خود را در رویداد عاطفه ها برای شهر مورد نظر به صورت برخط واریز کنند.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha