مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر و اهر با رویکرد توسعه‌محور بازسازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از اجرای طرح بازسازی توسعه محور در مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر و اهر خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، نژاد جهانی در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر اظهار کرد: وقوع سیل در فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله برنج خسارات فراوانی به کشاورزان این مناطق وارد کرده است.

وی ادامه داد: میزان خسارت‌های وارده در جریان سیل اهر و مشگین‌شهر به‌دلیل دخالت انسان و مسدود شدن حریم و بستر رودخانه‌ها خیلی زیاد است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: برای بازسازی مناطق سیل زده مشگین‌شهر و اهر بازسازی توسعه محور مدنظر قرار گرفته است ، تا در بارندگی‌ها بعدی و اتفاقات بعدی کمترین آسیب ممکن ببار آید.

نژاد جهانی از جبران بخشی از خسارت‌های سیل در حوزه کشاورزی شهرستان‌های اهر و مشگین‌شهر و لحاظ سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای بازتوانی کشاورزان آسیب‌دیده از سیل از جمله امهال تسهیلات بانکی، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه زیرساخت‌های بخش کشاورزی قرار است منابعی برای بازسازی چاه‌ها ، قنوات ، زیرساخت‌های کشاورزی و جاده‌های بین‌مزارع پیشنهاد و در دولت تصویب شود تا این تسهیلات به‌صورت هدفمند صرف بازسازی مناطق آسیب‌دیده شود.

سیل یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مشگین شهر خسارت برجای گذاشت

فرماندار مشگین‌شهر هم گفت: در اثر سیلاب و بارش رگباری روزهای اخیر ، ۱۸ روستای مشگین‌شهر دچار خسارت شد که بر اساس اعلام کارشناسان میزان این خسارت‌ها یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرام محمدی با تشریح میزان خسارت وارده سیل به بخش‌های مختلف در روستاهای مشگین‌شهر افزود: سیلاب مشگین‌شهر ۸۳۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی ، ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش آب، ۱۲ میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب ، ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش راه ، ۸۵ میلیارد ریال در بخش مسکن و ۵۰ میلیارد ریال هم در بخش شیلات خسارت بر جای گذاشته و امیدواریم این خسارت‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه جبران شود.

امسال مردم مشگین‌شهر، مجموعه‌ای از انواع بلایای طبیعی اعم از طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل را تجربه کردند.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال مردم مشگین‌شهر، مجموعه‌ای از انواع بلایای طبیعی اعم از طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل را تجربه کردند ، گفت: هر کدام از این حوادث خسارت‌های زیادی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است.

محمدی تصریح کرد: تداوم زندگی و حیات اقتصادی اهالی این شهرستان منوط به حمایت‌های مسئولان در سطح استانی و ملی است و دستگاه‌های مسئول باید با ارائه کمک‌های مالی و تسهیلات ارزان قیمت مانع از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به معیشت کشاورزان و باغداران شوند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به‌شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha