۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85220590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای آموزشی استاندارد در سیستان و بلوچستان به ۳.۸ رسید

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در این استان ۳.۸ بوده در حالیکه این نرخ در کشور ۵.۲۲ درصد است.

حسین بروشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پراکندگی بالای جمعیت، کثرت مراکز جمعیتی با آمار اندک، کثرت مناطق مرزی و فقر اقتصادی خانوارها از جمله مهمترین مشکلات موجود بر سر راه تعلیم و تربیت در سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه اول در نرخ ثبت ولادت، جوانی جمعیت و سن پایین ازدواج در کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین این استان، کمترین نرخ ثبت طلاق در کشور را دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی و لزوم جذب بازماندگان از تحصیل، مهمترین چالش آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی است که با توجه به کاهش شدید ۲ هزار و ۳۰۰ نفری سهمیه پذیرش استخدامی ماده ۲۸ استان در سال ۱۴۰۲، تعیین تکلیف ۲ هزار و ۷۰ نفر نیروی قرارداد معین لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی سیستان و بلوچستان در دوره ابتدایی ۹۲.۵ درصد، در دوره متوسطه اول ۶۶.۴ درصد و در دوره متوسطه دوم ۵۱.۹۷ درصد است.
بروشکی نسبت جمعیت دانش آموزی به کارکنان رسمی سیستان و بلوچستان را ۱۸.۷۴ درصد عنوان کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در این استان ۳.۸ بوده در حالیکه این نرخ در کشور ۵.۲۲ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha