۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85220680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار نفر از آموزش های نهضت سواد آموزی لرستان بهره مند شدند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش لرستان گفت: امسال ۱۰ هزار و ۸۰۸ نفر از آموزش های نهضت سواد آموزی استان بهره مند شدند که از این تعداد چهار هزار و ۹۳۹ نفر بی سواد مطلق بودند.

"منصور بازگیر" روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: سال تحصیلی جاری آموزش ۹ هزار و ۳۵۰ نفر بی سواد و کم سواد برای این استان ابلاغ شده بود که با کار جهادی در نهضت سوادآموزی استان ۱۰ هزار و ۸۰۸ نفر تحت پوشش قرار گرفت که از این تعداد چهار هزار و ۹۳۹ نفر بی سواد مطلق و ۲ هزار و ۷۴۵ نفر نیز افرادی هستند که قصد ادامه تحصیل دارند و با پشت سر گذاشتن امتحانات دوره انتقال به دوره آموزش متوسطه اول راه پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: از این مجموع تعداد سه هزار و ۱۷۸ نفر نیز افرادی هستند که قصد ادامه تحصیل نداشتند و به منظور جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی برای آنها دوره تحکیم برگزار شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش لرستان یادآور شد: سال تحصیلی آینده جامعه هدف ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در نظر گرفته شده که از این تعداد چهار هزار و ۸۵۸ نفر در دوره نخست سوادآموزی، ۲ هزار و ۹۶۵ نفر در دوره انتقال و سه هزار و ۱۸۰ نفر نیز در دوره تحکیم جذب هستند و خدمات متنوع نهضت سوادآموزی به آنها ارائه خواهد شد.

بازگیر عنوان کرد: از مجموع این افراد ۷۰۰ نفر در قالب طرح توسعه سواد زنان عشایری با عنوان طرح ریاست جمهوری آموزش‌های مختلف و اثربخشی با توجه به شرایط و سبک زندگی عشایری را خواهند آموخت و همچنین بی‌سوادانی که در ندامتگاه‌ها هستند، شناسایی شده و حداقل ۱۰۰ نفر از آنها تحت پوشش خدمات نهضت سوادآموزی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی در نهضت سواد آموزی استان تاکید کرد: سال تحصیلی آینده ۶ هزار و هفت نفر در قالب طرح "نماز کلید بهشت است" تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش لرستان اضافه کرد: آموزش عملی استفاده از رایانه از جمله طرح های خوب حوزه سوادآموزی است که در سال جاری ۱۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند اما برای سال تحصیلی آینده ۱۵۰ نفر مشارکت خواهند کرد.

بازگیر ادامه داد: همچنین برای سال تحصیلی آینده اجرای طرح خواندن با خانواده با حدود ۲ هزار و ۳۸۱ نفر در استان اجرا می شود که در این راستا طرح تشکیل حلقه‌های کتابخوانی با ایجاد حداقل ۶۰ حلقه اجرا می شود.

۱۰ هزار نفر از آموزش های نهضت سواد آموزی لرستان بهره مند شدند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: اتخاذ رویکرد پژوهش محوری در اجرای فعالیت‌های نهضت سوادآموزی از جمله اولویت های این مجموعه است تا با تعامل با پژوهشکده تعلیم و تربیت استان ، دانشگاه فرهنگیان و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش در راستای ریشه کنی بی‌سوادی به شکل اثربخش تری تلاش کنیم و در همین راستا با توجه به فراخوان بین المللی رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید، معاونت سوادآموزی لرستان در این زمینه به عنوان یکی از معاونت‌های برگزیده کشور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

بازگیر افزود: یکی از برنامه‌های موفق سوادآموزی اجرای دوره‌های تربیت مدرس برای توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت بود که هر ناحیه و منطقه دارای سه نفر مدرس قوی برای توانمند کردن و تقویت بنیه علمی آموزش دهندگان نهضت باشد ، سال تحصیلی جاری تمام آموزش دهندگان نهضت که کلاس گذاری کرده بودند ، بدون استثنا در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند که این امر باعث رونق بیشتر کلاس‌ها و کار آمدی دوره‌ها شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای بسیار مهم و اثرگذار حوزه سوادآموزی استان، فعال سازی مراکز یادگیری محلی و رونق این مراکز است که در این مراکز با نیازسنجی از مناطق همجوار آنها نیاز واقعی مردم و منطقه را شناسایی و در کنار سوادآموزی، اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی شده است و با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد ، مرکز یادگیری "شهید مطهری" راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha