برپایی ۲۰۰ موکب ویژه جاماندگان اربعین در استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۲۰۰ موکب مردمی ویژه جاماندگان اربعین حسینی در این استان برپا شده است.

حجت الاسلام «هادی خلیلی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در ۳۲ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود و موکب‌های هیات‌های مذهبی آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: در روز اربعین، عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) در اراک، با پای پیاده مسیر ۱۲ کیلومتری حدفاصل میدان فراهان تا امامزاده محمد عابد(ع) را می‌پیمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین آیین‌های مذهبی است و این حرکت فرهنگی سال به سال در حال افزایش است.

حجت‌الاسلام خلیلی، از دست‌اندرکاران برپایی موکب‌های خدمت رسانی به جاماندگان اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی برای حضور حماسی در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای حضور حماسی در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «حب الحسین یجمعنا و القرآن یهدینا» دعوت کرد.

در این اطلاعیه آمده است: رستاخیز عظیم راهپیمایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت و رزمایش سپاه نور، همانند سال‌های گذشته در سراسر جغرافیای ایران اسلامی، طنین‌انداز فریاد عدالت و روایتگر شور و شعور و همت اهل نظر در مدار جاذبه امام عشق خواهند بود و همچون نخ تسبیح، تجلی‌گاه وحدت‌بخش شیعیان جهان و پیوند دهنده دل‌های عشاق اباعبدالله الحسین(ع)، در بزرگترین رزمایش امت‌سازی با «شعار حب الحسین یجمعنا و القرآن یهدینا»، قطرات پراکنده انسانی عاشقان و دلسوختگان سراسر گیتی را به اقیانوس اربعین پیوند خواهند زد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این اطلاعیه ضمن تسلیت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، از همه کسانی که وجودشان با محبت اهل بیت (ع) گره خورده، دعوت می‌نماید تا بار دیگر با حضور پرشور خود در آوردگاه راهپیمایی جاماندگان شرکت، و پرچم همیشه برافراشته فتح القلوب انسان‌ها و استمرار عاشورا و حلقه وصل قیام حسینی و قیام مهدوی را با عزم و استقامت خود در مسیر نورانی شهیدان کربلا به اهتزاز درآورند.

مراسم پیاده روی اربعین حسینی در ۳۲ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی در روز چهارشنبه، ۱۵ شهریور مصادف با ۲۰ صفر برگزار می‌شود و در شهر اراک نیز از ساعت هفت صبح طی مسیر میدان فراهان تا آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha