بهره‌مندی روستاییان خراسان‌شمالی از آب سالم بیش از میانگین کشوری است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: میزان بهره مندی روستاییان استان از آب سالم ۹۵.۴ درصد است که این رقم ۱۲.۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

امین کلاته روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین آمارها میزان بهره مندی روستاییان کشور از آب سالم به طور میانگین ۸۲.۷ درصد است.

به گفته وی؛ اکنون ساکنان ۷۲۴ روستای خراسان شمالی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

کلاته با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی به روستاهای استان گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای کشور ۸۴.۵ درصد و در خراسان شمالی ۹۹.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: اکنون ساکنان در ۷۷۱ روستای استان از نعمت گاز بهره مند هستند که این رقم پیش از دولت سیزدهم حدود ۷۰۰ روستا بود.

وی راهسازی و توسعه راه ها در محورهای روستایی را از دیگر اقدامات دولت برای محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: طول راه های آسفالت و مناسب در محورهای روستایی استانطی عملکرد دولت از ۲ هزار و ۶۵ کیلومتر به ۲ هزار و ۱۶۶ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شاخص طول راه روستایی آسفالته در میانگین کشوری ۵۳.۴ درصد و در استان ۴۶.۴ درصد است.

وی درباره اجرای پروژه های برق رسانی به روستاها اظهار کرد: شهریور ماه سال ۱۴۰۰، ساکنان در ۹۶۳ روستا از برق بهره مند بودند اما این رقم اکنون به ۹۹۰ روستا افزایش یافته است.

کلاته افزود: بر این اساس اکنون به ۹۹.۹روستاهای استان برق رسانی شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha