۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85219928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ میلیارد ریال برای اجرای سه طرح آبرسانی خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌شمالی گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال برای اجرای سه طرح آبرسانی از ابتدای امسال تاکنون در روستاهای استان هزینه شد.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح های آبرسانی در روستاهای «حصارچه» رازوجرگلان، «زیدرسرانی» شیروان و «کسبایر» بجنورد اجرا شده است.

وی افزود: طرح های آبرسانی به روستاهای استان شامل احداث ۱۳ باب مخزن به حجم ۲ هزار و ۸۰۰ مترمکعب، پنج باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای بیش از ۳۸ کیلومتر خط انتقال و اصلاح هشت کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است.

نعیمی ادامه داد: اکنون نیز ۹۲ باب مخزن ذخیره آب شرب در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان شمالی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌شمالی گفت: این ۹۲ باب مخزن ذخیره به منظور تامین آب شرب بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت با حجم ۲۵ هزار و ۹۸۰ مترمکعب احداث می شود.

وی تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست که بی تردید نقش موثری برای برون رفت از مشکل کم آبی استان خواهد داشت.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

در خراسان شمالی هشت سد با توان تنظیم ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب در حال بهره برداری است اما خشکسالی امسال ذخیره آب سدهای خراسان شمالی را به کمتر از ۴۰ درصد رسانده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha