۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85220954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی موکب‌های مردمی از نکات مهم مراسم جاماندگان اربعین است

شهرری - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: یکی از نکات مهم مراسم جاماندگان اربعین حضور و همراهی گروه‌های مردمی و عاشقان سیدالشهداء (ع) در قالب موکب های مردمی بوده که تاحدود زیادی بار تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی جهت پذیرایی از زائران بر عهده این مردم است.

به گزارش ایرنا، محمد بشارت روز سه شنبه در نشست هماهنگی و ارائه گزارش کمیته های ستاد اربعین حسینی شهرستان ری افزود: البته برخی اقلام تدارکاتی و امکانات لازم نیز از سوی شهرداری تهران و ادارات و دستگاه های متولی در اختیار موکب ها قرار گرفته و یا در روز مراسم به آنها تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی در روز اربعین و میزبانی شهرستان ری از خیل عظیم زائران خاطرنشان کرد: به برکت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هرساله بر عظمت اجتماع باشکوه مردم مسلمان تهران در روز اربعین اضافه شده و اجتماعات اندک سال های اول برگزاری این مراسم امروز به نقطه ای رسیده است که پیش بینی می شود در روز اربعین حدود ۵ میلیون نفر در این مراسم نورانی شرکت کنند.

این مسئول اظهار داشت: حضور و تردد این خیل عظیم از عاشقان مکتب اباعبدالله در یک نیم روز تا کنون در هیچ کجا سابقه و مانندی نداشته که همین موضوع کار میزبانی از زائران و شرکت کنندگان در این اجتماع را سخت و حساس کرده است، اما به مدد الهی و لطف اهل بیت (ع) تمام اقدامات لازم صورت گرفته و تدارکات لازم نیز مهیا شده است.

سرپرست فرماندار ویژه ری اضافه کرد: یکی از مسائل بسیار مهم پیرامون برگزاری مراسم موضوع تأمین نظم و امنیت آن است که با حضور همه جانبه فرماندهان و نیروهای جان برکف سپاه پاسداران، فراجا و بسیجیان تمهیدات لازم بخوبی اندیشیده شده و انشاالله مانند ادوار گذشته باتلاش همه جانبه حافظان نظم و امنیت در این حوزه مشکل خاصی نداشته باشیم.

بشارت اضافه کرد: امسال با هماهنگی لازم کمیته های بهداشت و سلامت و آمار به جمع کمیته های ستاد اربعین شهرستان ری اضافه شده است که اقدامات بسیار خوبی در این حوزه ها تاکنون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اتفاق خوب دیگر تشکیل دبیرخانه ستاد در محل فرمانداری ویژه ری است که مقرر شد مستندات، گزارش، مکاتبات، صورت جلسات و اقدامات توسط دبیرخانه جهت استفاده در موضوع مهم آسیب شناسی و بهره برداری در سال های آینده بایگانی شود.

در ابتدای این نشست رؤسای کمیته های ۱۲ گانه گزارش اقدامات انجام شده توسط کمیته متبوع خود را ارائه کردند.

پیاده‌روی جاماندگان برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha