۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84857590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده روی اربعین، یک واقعه تمدن ساز و یکپارچه مردمی است 

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت: پیاده‌روی اربعین یک واقع تمدن‌ساز و یکپارچه مردمی است و باید برای برگزاری باشکوه آن، تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در همایش اربعین حسینی شاهد بزرگترین اجتماع مردمی و دینی از نقاط مختلف دنیا هستیم بنابراین برگزاری هر چه بهتر این مراسم، برنامه‌ریزی جدی دستگاه ها عضو ستاد را می‌طلبد.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه های عضو ستاد برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین شد و اظهار داشت: در بحث اربعین هر دستگاه عضو ستاد باید الزامات خود را انجام دهد و موانع پیش رو را برطرف کند.

اعلایی تصریح کرد :رویکرد اصلی دولت نیز  استفاده از ظرفیت مردمی است که بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امسال ظرفیت چند برابری در اعزام زائران خواهیم داشت و از طرفی چون استان به‌عنوان معین مرز مهران انتخاب شده، حجم کار سنگین است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به لزوم هم افزایی تمامی مجموعه های مردمی و دستگاه ها به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین با استفاده از تجربیات سالهای گذشته، افزود: رییس جمهور نیز بر مردمی بودن این برنامه تاکید دارند.  

وی اضافه کرد: قطعا اربعین امسال متفاوت تر و باشکوه تر از سال های گذشته است و برای برگزاری باشکوه آن نیازمند همراهی و هم افزایی تمامی مجموعه های استانی و ملی هستیم.

اعلایی افزود: فرمانداران استان بایستی تمامی اقدامات لازم از جمله پشتیبانی، ساماندهی مواکب، آموزش و اطلاع رسانی به ویژه ساماندهی اتوبوس ها برای انتقال زائران را به نحو مطلوب انجام دهند تا وقفه‌ای در ارائه خدمات به زائران ایجاد نشود.

وی یاد آور شد: ما باید آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم به مسافران اربعین حسینی را داشته باشیم و در حمل و نقل و به کارگیری اتوبوس ها نیز با مشکل روبه رو نشویم.

پیاده روی اربعین، یک واقعه تمدن ساز و یکپارچه مردمی است 

انتقال زائران با خودروی شخصی در ایام اربعین ممنوع است
دبیر ستاد اربعین استان قزوین نیز در این جلسه از ممنوعیت انتقال زائران با خودروی شخصی برای مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: انتقال زائران اربعین با اتوبوس و خودروی شخصی ایرانی به داخل عراق در ایام اربعین ممنوع خواهد بود.

محمد خورشیدی افزود : در حال حاضر همه کمیته های تعیین شده در ستاد اربعین بیش از ۲ یا سه جلسه تخصصی برگزار کرده و به نتایجی رسیدند و دغدغه های مختلفی در جلسات مطرح و تبدیل به صورتجلسه شده است.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار است که در سال جاری ستادهای شهرستانی اربعین به ریاست فرمانداران شکل گرفته و برنامه ریزی در حال انجام است.

خورشیدی تصریح کرد: حدود ۳۱ روز تا اربعین حسینی زمان داریم که ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی زائران و ۲۰ روز قبل مواکب اعزام می شوند.

این مسوول گفت: از ۱۰ تا ۲۳ صفر ورود خودروهای شخصی به عراق ممنوع است البته سال های گذشته اتوبوس ها و خودروهای شخصی برای این امر مجوز داشتند ولی امسال هر خودرویی به غیر از خودروی مواکب که باربری است، از ۱۰ صفر ممنوع اعلام شده است.

خورشیدی تاکید کرد : سامانه سماح به طور قطعی باز شده و در آنجا افراد باید ۱۸ هزار تومان برای بحث بیمه پرداخت کنند که این بیمه از زمان حرکت از قزوین به سمت عراق تا بازگشت به قزوین است.

وی در خصوص هزینه پارکینگ در مرزهای کشور، افزود: رقم اعلامی برای پارکینگ های عمومی پنج هزار تومان و پارکینگ های خصوصی ۱۰ هزار تومان است و در خصوص گذرنامه هم اگر گذرنامه یک ماه فرصت داشته باشد بلامانع است که قبلا این مدت زمان ۶ ماه اعلام شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha