تجهیزات پدافند هوایی بومی است

مشهد- ایرنا- فرمانده منطقه‌ای پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) گفت: دستاوردها و تجهیزات پدافند هوایی ۱۰۰ درصد بومی است و هر سال دست کم ۲ رزمایش برگزار می‌کنیم.

امیرسرتیپ ۲ ستاد محمدرضا معصومی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پدافند هوایی بسته به نوع هر تهدید برنامه‌ریزی می‌کند و سناریوی دفاعی خود را می‌چیند اما در حوزه هوایی تهدیدی نبوده که نیاز به برخورد جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: منطقه پدافند هوایی شمال شرق پوشش خوبی در حوزه راداری دارد و یکی از مناطق فعال در پدافند محسوب می‌شود.

فرمانده منطقه‌ای پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) اظهار کرد: یکی از ماموریتهایی که برای پدافند تعریف شده اقدامات انسان دوستانه است که در زمان بحران و بلایا در کنار مردم هستیم.

معصومی گفت: دشمن از ابتدای انقلاب هیچ وقت از توطئه علیه انقلاب، کوتاهی نکرده است و ما هم در مقابل در همه حوزه ها برای مقابله با دشمن آماده هستیم.

وی افزود: پدافند هوایی با توجه به ماهیت عملکرد خود در چند حوزه اجرای ماموریت دارد که از جمله آنها راداری، عملیاتی، سامانه موشکی، جنگ الکترونیک و جمع آوری اطلاعات به عنوان ابزار ماست و پهپاد و حوزه سایبر همه تجهیزاتی هستند که در انجام ماموریت اصلی ما را کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: پدافند یک شبکه به هم پیوسته است و در کشور ۹ منطقه تعریف شده است. در ماموریت کلی ما هر گونه پرواز و شی پرنده که بخواهد عبور کند یا وارد شود باید با رادارها ارتباط برقرار کند و با توجه به بپیشرفتی که در تجهیزات پدافند صورت گرفته و بومی سازی هوشمندی که در کنترل فرماندهی انجام شده است در مدت چند ثانیه طرح پروازی او مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

فرمانده منطقه‌ای پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) با بیان اینکه جهاد خودکفایی در منطقه پدافند شمال شرق چند سال است که آغاز شده است افزود: دستیابی به تجهیزات و قطعات پرمصرف رادارها و تجهیزاتی که طراحی شده به سامانه کشف و شناسایی کمک می‌کند.

امیر معصومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسوولیتهای اجتماعی پدافند هوایی گفت: ویزیت صلواتی در مناسبتهای مختلف، در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی و آموزشی تحصیلی برای همه اقشار برخی از اقدامات مستمر ماست.

وی ادامه داد: میزبانی از مسابقات قرآنی کشوری، جشنواره زوجهای جوان پدافند هوایی برخی از اقداماتی است که در حوزه فرهنگی و تقویت مبانی اعتقادی و ترویج ازدواج آسان و استحکام مبانی خانواده در مناسبتهای مختلف انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha