۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85221146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:۲۰۰ هزار زائر اتباع خارجی از ۲ مرز خوزستان عازم کشور عراق شدند

آبادان - ایرنا - استاندار خوزستان بیان کرد: ۲۰۰ هزار زائر اتباع خارجی که اکثرا از اتباع افغانستانی و پاکستانی هستند از ۲ مرز خوزستان عازم کشور عراق شدند تا در همایش پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

علی اکبر حسینی محراب روز سه‌شنبه در حاشیه حضور وزیر کشور در مرز شلمچه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی با عبور از گذرگاه‌های شلمچه و چذابه به کشور عراق سفر کردند.

وی افزود: همچنین یک میلیون ۶۵۰ هزار زائر اربعین حسینی نیز پس از شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی از طریق مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند.

استاندار خوزسنتان گفت: ۶۵ درصد از زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه و ۳۵ درصد دیگر نیز از گذرگاه چذابه راهی عتبات عالیات در کشور عراق شدند.

حسینی محراب بیان کرد: ۲۰۰ هزار زائر اتباع خارجی که اکثرا از اتباع افغانستانی و پاکستانی هستند از ۲ مرز خوزستان عازم کشور عراق شدند تا در همایش پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

حسینی محراب افزود: اکنون موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور افزایش یافته و انتظار می‌رود زائران تمامی نکات ایمنی از جمله استراحت را مدنظر قرار دهند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مواکب مستقر ار مرزهای شلمچه و چذابه تا پایان ماه صفر به خدمات رسانی ادامه خواهند تا تا زائران در بازگشت از عتبات عالیات با مشکل خاصی مواجه نشوند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور برابر ۲۰ صفر اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha