مظلومی: دود اختلاف نکونام و خطیر به چشم استقلال می‌رود

تهران- ایرنا- پیشکسوت باشگاه استقلال نسبت به اختلاف بین مدیرعامل این باشگاه و سرمربی آبی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ظهر سه‌شنبه ایرنا، پرویز مظلومی که امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی، در وزارت ورزش و جونان حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: مراسم خوبی بود و از حضور در آن فیض بردیم. نذری هم که دادند برای یتیمان می‌فرستند. دوست داشتم فردا در کربلا باشم. از ورزشکارانی که آنجا رفتند التماس دعا دارم.

وی در مورد شرایط استقلال افزود: شرایط خیلی خوب و عالی است. البته باز هم به سراغ حواشی رفتید! دیشب علی خطیر خیلی خوب صحبت کرد و تمام مشکلات را گفت. امیدوارم مشکلی پیش نیاید. پیشکسوتان پاپیش می گذارند. با خطیر و جواد نکونام هم صحبت کردیم تا این مسائل حل شود زیرا هر اختلافی باشد دودش به چشم استقلال و هواداران می‌رود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد تناقض در حرف‌های نکونام و خطیر اضافه کرد: هردو درست می‌گویند. جواد نگران تیم و نتیجه‌گیری است. خطیر هم نگران هزینه‌ها و سقف بودجه است. نمی‌دانم این قانون من‌درآوردی از کجا آمده اما خیلی‌ها آن را دور می‌زنند. همانطور که تا پلیس را نمی‌بینیم خلاف می‌کنیم و دور می‌زنیم، این هم همینطور است!

مظلومی در خصوص اینکه خطیر اعلام کرد که سال گذشته استقلال تنها ۶۰ میلیارد درآمدزایی داشته است، گفت: او حتما یادش رفته چون مبلغ بیشتر از این حرف‌هاست. ما در این مدت تنها حدود ۳۰۰ میلیارد بدهی‌های گذشته را پاس کردیم که اگر نمی‌شد پرونده ما در AFC واقعا بسته می‌شد. از طرفی خیلی از شاکیان به قوه قضائیه شکایت کرده بودند. حساب‌های ما را بسته بودند. در کارگروهی بودیم که تسویه حساب گذشته را انجام دادیم. حدود ۳۰۰ میلیارد تسویه کردیم و حدود ۱۰۰ میلیارد هم از طلبکاران تخفیف گرفتیم.

وی در مورد اینکه پرداخت‌ها از محل سهام و وام بوده است نیز گفت: باشگاه استقلال به جز اسپانسر پیراهن و تبلیغات دور زمین درآمدی ندارد. همراه اول متاسفانه کم لطفی کرد. صحبت‌هایی شد اما قرارداد روی کاغذ نیامد. به تعهداتشان عمل نکردند. البته آن‌ها هم حق دارند.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه محمد مومنی اعلام کرده حق حضور در جلسات را پیدا نکرده است، اظهار داشت: من هم همینطور هستم. هرکسی به هیئت مدیره استقلال می‌رود مشکلات زیادی پیدا می‌کند. ما به عشق استقلال حضور داشتیم. خودم نخواستم بمانم چون مدام باید به دادگاه برویم جواب بدهیم. با استقلال مثل بچه سرراهی برخورد می‌کنند! اگر دولتی است چرا بودجه نمی‌دهند؟ اگر نیست چرا سازمان‌های مختلف در باشگاه حضور دارند و حساب کتاب می‌کنند؟ سازمان بازرسی پیگیری می‌کند. دستشان درد نکند اما زمانی می‌تواند ورود کند که بودجه‌ای در اختیار استقلال باشد. هزار و یک مشکل وجود دارد و سازمان خصوصی سازی هم استقلال را رها کرده است.

وی در مورد اینکه بیشتر مشکلات استقلال ناشی از هزینه‌های به بارآمده در دوره مصطفی آجورلو(مدیرعامل وقت) است، گفت: نه اینطور نیست. آجورلو تیم را بست و قهرمان کرد. باید هزینه می‌کرد و دو جام آورد. تیم باید هزینه کند. فوتبال با کارخانجات و شرکت‌های دولتی فرق می‌کند. باید هزینه کنید. البته نمی‌خواهیم مثل کشورهای دیگر هزینه شود. الان مطالبات سال گذشته بازیکنان باقی مانده است. می‌توان درآمدزایی کرد البته اگر حق پخش را بدهند که باید بدهند.

مظلومی گفت: درآمد از صداوسیما یکی از آیتم‌های حرفه‌ای‌سازی است که نداریم. خوشبختانه در مجلس صحبت شده است. اگر حق پخش پرداخت شود و استقلال تبلیغات دور زمین را هم بگیرد، به هیچ چیزی نیاز ندارد. آجورلو هم روی همین درآمدها حساب کرده بود که آنطور خرج کرد. قراردادهایی که بسته شد و بازیکنی که داشتیم از دست دادیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد شرایط تیم ملی در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز گفت:‌ باید همه بازیکنان در اختیار باشند و تیم محک خیلی خوبی بخورد. شنیدم برخی بازیکنان نیستند و مشکلاتی وجود دارد. بازی با تیم‌های اروپایی مانند بلغارستان خوب است تا تیم‌های درجه سه، چهار و پنج که هیچ سودی برای ما ندارند. باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم.

وی گفت:‌ حریفان در جام ملت‌ها تا دندان مسلح هستند. البته عربستان با توجه به جذب ستاره‌های دنیا لطمه می‌خورد ولی در آینده پیشرفت می‌کند. باید با تیم‌های قوی بازی کنیم که محک بخوریم. آنگولا هم تیم خوبی در آفریقا است و می‌تواند مفید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha