۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

گچساران - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه درمانی از جمله در حوزه بیماران خاص و روستاییان از سوی این نهاد در استان و ظرف یک سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

محسن عزیزی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران گچساران افزود: از این میزان یک هزار میلیارد ریال نیز مربوط به خدمات سطح یک (امور روستائیان ) است.

وی ابراز کرد: همچنین در این مدت این اداره‌کل ۴۵ میلیارد ریال در قالب پرداخت خسارت متفرقه به بیماران صعب‌العلاج استان کمک هزینه درمان پرداخت کرد.

عزیزی اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ در قالب صندوق بیمه‌ بیماران خاص تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته که ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه ها این بیماران طبق قراردادها زیر پوشش بیمه است.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب‌العلاج شامل ۱۰۷ نوع بیماری از جمله سرطان، پیوند اعضا، بیماران اوتیسمی، سکته مغزی و ... است گفت: بیش از هفت هزار بیمار در کهگیلویه و بویراحمد دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: بیشترین بیماران خاص نشان دار در استان دیابتی ها(وابسته به انسولین) بوده و بیشترین هزینه ها پس از سرطان، مربوط به بیماران دیالیزی است.

یک هزارو ۶۶۰ زودج نابارور زیر پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزارو ۶۶۰ زوج نابارور در استان شناسایی و هم اکنون زیر حمایت های این بیمه برای درمان ناباروری هستند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیمه سلامت به منظور کمک به زوج های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ میلیارد ریال برای درمان آنان هزینه کرده است.

عزیزی با بیان اینکه در راستای جوان سازی جمعیت دولت از زوج های نابارور برای فرزندآوری حمایت می کند افزود: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه های ناباروری در استان از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.

عزیزی افزود: بیش از ۵۴۶ موسسه مستقل خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند .

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۳۱۹ هزار نفر روستایی از بیمه سلامت استفاده می کنند.

عزیزی تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان را ۵۲۰ هزار نفر برشمرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha