۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85221247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضیلت‌های بسیاری در زیارت امام حسین (ع) نهفته است

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۵
کد خبر: 85221247
فضیلت‌های بسیاری در زیارت امام حسین (ع) نهفته است

قزوین - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: فضیلت و برکات بسیاری در زیارت امام حسین (ع) نهفته شده که اربعین بهترین فرصت برای دستیابی به این اهداف است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع) اظهار داشت:‌ زیارت امام حسین (ع)‌ در روز اربعین یکی از نشانه‌های ایمان ذکر شده که این مساله بایستی مورد توجه قرار گرد.

وی به عدد ۴۰ در سپری شدن شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: اربعین به ما می‌گوید که ۴۰ روز از شهادت ابا عبدالله الحسین گذشته و باید در طول این روزها با معارف حسینی آشنا می شدیم و در مورد وی مطاله می کردیم.

احمدی تصریح کرد: در پیاده روی اربعین برای زیارت امام حسین (ع) یک اقدام باشکوه اتفاق می‌افتد و آن هم معرفت افزایی زائران در کنار یکدیگر، به دور از خانه و کاشانه است که ماندگاری آن در مراتب معنوی سیار مهم است.

این مسوول تاکید کرد: در روایات ما به سختی کشیدن و همدردی با کاروان امام حسین (ع) تاکید شده که بهترین نوع آن در مراسم پیاده روی اربعین است که خوشبختانه ایرانی ها خودشان را به درستی با این آیین مطابقت داده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین،‌ پیاده روی اربعین را مصداق واقعه قیامت دانست و عنوان کرد: اگر دقت کنید افراد از فرق و ادیان مختلف در این راهپیمایی شرکت کرده و هرچه دارند را به عشق امام حسین (ع) رها می‌کنند،‌ تنها کوله باری از وسایل ضروری را با خود می‌برند که این موضوع در صحرای محشر نیز صادق است و انسان تنها با کوله باری از کارهای نیک و تقوا از این مسیر عبور می‌کند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه پیاده روی اربعین برای مومنان از نظر اجر و پاداش ثواب بسیاری دارد،‌ اظهار کرد: روایت داریم هر قدمی که در راه امام حسین (ع) برداشته می‌شود یک حج مقبول در پرونده انسان ذخیره می شود و این پیاده روی اربعین می‌تواند میلیون‌ها حج مقبول را در پرونده انسان درج کند.

وی خاطرنشان کرد: در زیارت امام حسین (ع) یکسری ملائکی دور قبر اباعبدالله الحسین عزاداری می کنند و اگر کسی زائر امام حسین (ع) شود،‌ این فرشتگان با وی همراهی کرده و هنگام بیماری، فوت و حتی مراحل ساخت زندگی در کنار او حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha