ظرفیت‌های مردمی برای خدمت رسانی به زائران اربعین مورد استفاده قرار گیرد

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین با بیان اینکه پیاده روی اربعین امسال باید باشکوه تر از ادوار قبل برگزار شود،گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد مهدی اعلایی روز سه شنبه در سومین نشست هماهنگی ستاد اربعین افزود: اربعین حسینی امسال فرصت مناسبی برای گردهمایی و قدرت نمایی شیعه است و باید هرچه باشکوه تر برگزار شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته استان قزوین در حوزه مردمی سازی اربعین الگوی مناسبی ارائه کرد و امسال نیز با همین فضا پیش خواهیم رفت و همه ما تسهیل‌گری این فرایند مردمی را دنبال خواهیم کرد.

اعلایی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را به مثابه یک رفراندم دانست و گفت: امروز اهداف امام حسین (ع) در جهان و بین تمام مسلمانان و آزادگان جهان نهادینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تصریح کرد: یکی از راههای مقابله با توطئه دشمنان، برگزاری باشکوه پیاده روی عظیم اربعین حسینی است که همه ساله همانند یک رفراندوم بزرگ برگزار می شود و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی می کند.

استاندار قزوین بر تقویت خدمات رسانی به زائران حسینی در اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: خدمات رسانی به عاشقان و علاقه مندان حسینی توفیق می خواهد و استان قزوین به عنوان صاحب سبک در این حوزه فعالیت می کند.

اعلایی با بیان اینکه تسهیلگری در برگزاری این رویداد بزرگ خواست مردم و تکلیف دولت است، اضافه کرد: مجموعه دستگاههای حاکمیتی کاملا پای کار هستند،چرا که فعالیت در این عرصه بستری برای ارتقای معنویت در جامعه تلقی می شود.

وی همچنین یادآور شد: مسوولان دولتی در نحوه برگزاری این رویداد دخالت نمی‌کنند بلکه با رویکرد همکاری و هم‌افزایی در کنار هیئت‌ها و سایر تشکل‌های مذهبی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha