۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85221270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس هیات قایقرانی کردستان: توان خرید قایق نداریم

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبر: 85221270
رئیس هیات قایقرانی کردستان: توان خرید قایق نداریم

سنندج- ایرنا- رئیس هیات قایقرانی کردستان گفت: این هیات توان خرید یک دستگاه قایق نیز ندارد و نیازمند کمک دستگاه ها، خیرین و واحدهای تولیدی بزرگ برای خرید تجهیزات هستیم.

شاهو ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قیمت قایق و پارو بسیار بالاست، اظهار کرد: طی سه سال گذشته با تلاش زیاد، توانستیم یک قایق رویینگ و ۲ قایق کالو از فدراسیون تهیه کنیم.

وی قیمت هر قایق در بخش رویینگ را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: ارگان ها و خیرین نسبت به ورزش به ویژه قایقرانی بی توجه هستند و هیات نیز توان مالی برای خرید قایق و تجهیزات آن را ندارد و به ناچار باید با تعمیر قایق های قدیمی امور را پیش برد.

رئیس هیات قایقرانی کردستان بر لزوم تغییر دیدگاه جامعه نسبت به ورزش قایقرانی و لزوم هزینه برای این ورزش تاکید کرد و ادامه داد: کسانی که علاقمند به فعالیت در این رشته ورزشی هستند باید برای خرید قایق و تجهیزات هزینه کنند، چرا که امکانات هیات محدود است.

ناصری یادآور شد: در سه سال اخیر، در مجموع شاید یک میلیارد ریال اعتبار به هیات اختصاص یافته باشد که آن هم برای تجلیل از ورزشکاران مدال آور و اعزام قایقرانان به المیپاد استعدادهای برتر بود.

وی اضافه کرد: با وجود نبود اعتبار، طی سه سال گذشته، در رشته کانو مدال طلای آسیا و مدال برنز دراگون جهان توسط قایقرانان کردستانی کسب شد که در طول ورزش قایقرانی کشور بی سابقه است.

رئیس هیات قایقرانی کردستان خواستار توجه دستگاه های مرتبط از جمله ورزش و جوانان و دستگاه های نظامی برای معافیت خدمت ضرورت قایقرانان صاحب مدال شد.

ناصری اظهار کرد: در حال حاضر در سد وحدت سنندج، زریبار مریوان و سراب قروه، تمرینات ورزشکاران قایقران انجام می شود و تلاش برای فعال کردن این ورزش در سایر شهرستان ها در حال انجام است.

هم اکنون بیش از ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در رشته قایقرانی در کردستان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha