۸۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رشته بادبانی نیاز است

نوشهر- ایرنا - سرپرست فدراسیون بادبانی، اعتبار مورد نیاز برای تامین و تجهیز ۱۱ هیات این رشته ورزشی در کشور را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو ابراهیمی نیا روز پنجشنبه در حاشیه نخستین جشنواره ورزشی بادبانی استان های ساحلی دریای خزر در دانشگاه نیروی دریایی نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در زمان حاضر ۱۱ هیات بادبانی زیر مجموعه رشته های مختلف قایقرانی در سراسر کشور فعالیت دارد که نیازمند تجهیزات هستند.

وی با بیان این که، رشته بادبانی از دهه هشاد وارد کشور شد، خاطرنشان کرد : رشته بادبانی بیش از ۱۱۰ رشته در بازی های آسیایی و ۱۲ رشته در بعد المپیکی دارد که ضروری است به خاطر جذابیت و شور و نشاطی موجود به این رشته توجه شود.

سرپرست فدراسیون ورزشی بادبانی و نایب رییس فدراسیون قایقرانی تصریح کرد : خرید تجهیزات موردنیاز رشته بادبانی در واقع سرمایه گذاری برای آینده است و کشورمان دارای دریاچه های زیادی برای فعالیت این رشته ورزشی است که حضور بیشتر جوانان را می طلبد.

ابراهیمی نیا بیان کرد: استعدادها در این رشته ورزشی در کشور بسیار زیاد است بنابرین با هدف شناسایی استعداد، آمایش سرزمینی را اجرا کردیم که با کیفیت بهتر بتوانیم در رقابت های بین المللی حضور یابیم.

وی گفت: با توجه به استقلال بادبانی از فدراسیون قایقرانی، هم اینک ۱۱ هیئت استانی در این ورزش فعال هستند و بنا داریم تا با ارائه تجهیزات به آنها برخی برنامه استعدایابی را دنبال کنیم در بخش آبتیمست بنا داریم در رده هشت تا ۱۵ سال نیز طرح استعدادیابی را در این ورزش گسترش دهیم.

وی اضافه کرد : هدف مان علاوه بر توسعه ورزشی در داخل، حضور در میادین بین المللی از جمله المپیکی است که برای تحقق این مهم برنامه ریزی های لازم انجام صورت گرفته است.

۸۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رشته بادبانی نیاز است

وی با بیان این که استان مازندران در رشته بادبانی حرف برای گرفتن دارد، بر ضرورت توجه به این رشته ورزشی تاکید کرد.

قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که به طور معمول در دریاها انجام می‌شود.

این ورزش سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد، مسیر مسابقه قایق‌های بادبانی در دریا بوده و در این مسابقه، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه‌های شناور بزرگ مشخص شده است، طی می کنند.

در این جشنواره ۳۸ ورزشکار در قالب چهار تیم در دو بخش َآقابان و بانوان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر با یکدیگر رقابت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha