۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85221281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل انجمن تجسمی روایت فتح درگذشت محمد اسدی جوزانی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- مدیرعامل انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح درپی درگذشت زنده یاد محمد اسدی جوزانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، متن پیام تسلیت محمد حبیبی به مناسبت درگذشت زنده یاد محمد اسدی جوزانی بدین شرح است: «در نهایت تألم و اندوه، یکی دیگر از هنرمندانِ فهیم، نجیب و خوش‌سابقه عرصه فرهنگ و هنر ایران از میان ما پَر کشید.

فقدان این هنرمند پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی برای فرهنگ و هنردوستان و استادان و دانشجویان هنر مایه اندوه و دریغ بسیار است.

هجران این هنرمند به داغِ جامعه هنری در از دست دادن بزرگان فرهنگ و هنرش، افزود و حسرتِ فقدانش را بر دل دوست‌دارانش بر جای نهاد. دریغ و هزاران دریغ که هنر تجسمی ایران از وجود او بی‌بهره شد.

ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این هنرمند، از درگاه خدای منّان، برای روح حسینی این محبّ اهل بیت، آرامش و برای خانواده و عزیزانش، صبر جمیل مسئلت دارم. ان شاء الله به برکت این روزهای معطر به نام سیدالشهداء (ع)، همنشین ایشان و شهدای کربلا باشد.»

محمد اسدی جوزانی از هنرمندان صاحب نام و نقاش انقلابی شب گذشته (۱۳ شهریور) به دلیل ایست قلبی در ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی متولد سال ۱۳۴۶ در شهرری، دارای کارشناس نقاشی از دانشگاه تهران و کارشناس ارشد از دانشگاه تربیت مدرس بود.

زنده‌یاد اسدی جوزانی در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی از جمله کشورهای بوسنی، آذربایجان، عراق، افغانستان و تاجیکستان شرکت کرده و هشت دوره داوری جشنواره هنرهای تجسمی بسیج را برعهده داشته است. این هنرمند فقید، نخستین تابلو نقاشی بسیاری از شهدای دفاع مقدس را پس از شهادت آنها ترسیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha