فیلم/ همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اردبیل

اردبیل - ایرنا -  همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اردبیل برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در اردبیل با برپایی آیینهای مختلف در شهرها و محله های اردبیل برگزار شد و عزاداران حسینی که فرصت حضور در کربلایی معنای را نیافته بودند بر سر و سینه زدند.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین اردبیل از ساعت۱۰:۳۰ امروز امامزاده صالح اردبیل آغاز شد و عزاداران پس از طی مسافت پنج کیلومتری در امامزاده سید صدرالدین عزاداری کردند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است در مسیر پیاده روی عزاداران حسینی موکب های متعددی برپا شده بود که از عزاداران پذیرایی می شد

حضور گسترده آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در دسته های عزاداری و همایش پیاده روی اربعین امسال در اردبیل چشمگیر است.

این در حالی است که استقبال گسترده عزاداران حسینی باعث ترافیک سنگین در خیابانهای منتهی به امامزاده سید صدرالدین شده است.

در مسیر پیاده روی جمعی از هنرمندان اردبیل با شبیه خوانی تاریخ عاشورا و حوادث پس از آن را روایتگری کردند.

صبح امروز و پیش از آغاز همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، مراسم قرائت زیارت اربعین حسینی(ع) همراه با سخنرانی و مداحی در مسجد اعظم اردبیل توسط هیأت رزمندگان اسلام برگزار شد.

بر اساس گزارش های دریافتی علاوه بر اردبیل، در دیگر شهرستان های استان از جمله در پارس آباد، بیله سوار، مشگین‌شهر، گرمی ، خلخال، کوثر، سرعین، نیر و نمین و در بسیاری از مناطق دیگر استان، مردم در حال برگزاری مراسم عزاداری و آیین‌های راهپیمایی بازماندگان از پیاده‌روی اربعین هستند.

عصر روز گذشته هم مردم ولایتمدار شهرستان اصلاندوز با برپایی همایش پیاده روی اربعین یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha