امام جمعه بجنورد: بازیابی هویت دینی، دستاورد سوگواره ملی عاشورا است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: بازیابی هویت و ارزش های دینی با ابزار هنر از دستاورد های سوگواره ملی عاشورا است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز پنجشنبه در نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در بجنورد اظهار کرد: آشنا کردن مردم با سیره اهل بیت (ع) از طریق هنر سبب جذب آنها به سوی ارزش های دینی می شود.

وی افزود: عاشورا سراسر درس ایثار، شجاعت و غیرت است که تبیین هنرمندانه آن نقش ویژه ای در ماندگاری ارزش های دینی جامعه دارد.

حجت الاسلام نوری، تعزیه را بستری مناسب برای تبیین زیبایی های زندگی اهل بیت (ع) دانست و گفت: بی تردید اگر جامعه به خوبی با سیره و نحوه زندگی اهل بیت (ع) آشنا شود از آسیب های اجتماعی دور خواهد ماند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هنر تعزیه با عشق به اهل بیت(ع) آغاز شده است، گفت: گرچه این هنر از عشق مردم به اهل بیت(ع) از محلات شروع شد اما همواره باید آموزش و نظارت بر برگزاری هر چه بهتر این هنر در دستورکار فعالان آن قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند برگزاری نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا تصریح کرد: میزبانی خراسان شمالی در برگزاری این رویداد زمینه ساز آشنایی و انس و الفت بیشتر مردم به هنر تعزیه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سوگواره ملی هنری عاشورا به میزبانی مرکز خراسان شمالی از امروز (پنجشنبه) با اجرای تعزیه «مجلس حربن ریاحی» در پلاتو شمس بجنورد آغاز شد و تا ۱۹ شهریورماه جاری ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha