جدول اجرای گروه‌های تعزیه نخستین سوگواره ملی عاشورا منتشر شد

بجنورد- ایرنا- جدول اجراهای نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا که از ۱۶ شهریور ماه امسال کار خود را در بجنورد آغاز می کند، منتشر شد.

به گزارش ایرنا، ۲۱ اثر توسط گروه‌های تعزیه نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در تماشاخانه شمس، تماشاخانه ترنج، محوطه گلشن و پارک محوطه تماشاخانه ترنج اجرا می شود.

این رویداد هنری در نخستین روز از برنامه های خود، ۶ اجرا انفرادی و گروهی در سانس های ۹:۳۰، ۱۲، ۱۲:۳۰، ۱۶، ۱۶:۳۰ و ۱۸ دارد.

همچنین «مجلس حربن ریاحی» با اجرای محمد مهدی نقابی از خراسان رضوی، «مجلس خرابه شام» با اجرای محمد مشایی از تهران، مجلس «مخلب و قنبر» به سرپرستی فرخنده از شیروان و «مجلس حضرت موسی بن جعفر (ع)» به سرپرستی حدادی از اصفهان از برنامه های روز دوم این رویداد هنری است.

براساس این گزارش در سومین روز از سوگواره در نوبت صبح و در سانس ۹:۳۰، تماشاخانه شمس میزبان «مجلس شهادت امام رضا (ع)» به سرپرستی کرمانی از قم خواهد بود و اسماعیل مجللی از شیراز در پارک محوطه تماشاخانه ترنج و در سانس ۱۲ برای علاقه مندان اولیا خوانی می کند و شاه حسینی از اراک «مجلس حمزه سید الشهدا» را در تماشاخانه ترنج در سانس ۱۲:۳۰ روایت خواهد کرد.

جدول اجرای گروه‌های تعزیه نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا منتشر شد

در آخرین روز نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، «مجلس عابث و شوذب» به سرپرستی ابراهیم جعفری از بجنورد در سانس۹:۳۰ اجرا می شود و هادی عامری از شاهرود و شهری از سمنان با اجرای مجلس «حدیث شریف کساء» در ۲ سانس ۱۲ و ۱۲:۳۰ در پارک محوطه تماشاخانه ترنج به اجرای هنر تعزیه خواهند پرداخت.

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، از ۱۶ شهریور ماه سالجاری به مدت چهار روز در خراسان شمالی در بخش های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا برگزار می شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha