۱۵ هزار هکتار از اراضی گندم استان زنجان به صورت قراردادی کشت می‌شود

زنجان - ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت رفته، ۱۵ هزار هکتار از اراضی گندم استان به صورت قراردادی کشت می‌شود.

اکبر طیبی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزی قراردادی مدلی از کشت است که کشاورز با یک مجری که حامی و پشتیبان آن بوده نسبت به خرید قراردادی و توافقی محصول از کشاورز با انجام کارهای حمایتی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال کشت قراردادی صرفا برای گندم آبی در سطح کشور و استان منعقد شده است، اضافه کرد: این قرارداد برای مساحتی حدود ۸۰ درصد گندم آبی استان منعقد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تشریح جزئیات حمایت از کشاورزان در این نوع کشت، گفت: در قالب کشت قراردادی به ازای هر تن گندم کمک هزینه به گندمکار پرداخت و علاوه بر این محصولات نیز بیمه می‌شود.

طیبی با بیان اینکه برای انجام کشت قراردادی باید یکسری زیرساخت‌ها وجود داشته باشد تا دولت این کار را انجام دهد، افزود: فعلا برای محصول دیگری این قرارداد بسته نشده، چون یکی از مولفه‌های مهم برای عقد این قرارداد داشتن بازار فروش است.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی به نوعی کشاورز را از جهت تولید و فروش محصول مطمئن خواهد کرد، افزود: بی‌شک اجرای این روش در اطمینان بخشی به کشاورزان و نیز تولید بازارمحور موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha