امام جمعه موقت مهاباد: ارادت اهل تسنن به امام حسین (ع) خاص و ویژه است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه موقت مهاباد گفت: اهل تسنن ارادت خاصی به اهل بیت رسول الله (ص) به‌ویژه امام حسین (ع) دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره برگزاری همایش میلیونی اربعین حسینی اظهار کرد: ارادت مسلمانان اهل تسنن به امام حسین (ع)، اگر بیشتر از اهل تشیع نباشد، کمتر هم نیست.

وی اضافه کرد: در احادیث روایت شده که پیامبر اسلام (ص) از امام حسن (ع) و امام حسین(ع) ۲ جوان اهل بهشت یاد کرده و این امر نشان دهنده محبوبیت این ۲ امام بزرگوار در بین مسلمانان اهل تسنن است.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: امام حسین (ع) در راه دین خدا و برداشتن پرچم دفاع از حق مظلوم در برابر ظالم شهید شد و این درس آزادی و آزادگی امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

ماموستا رشیدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مهاباد در خصوص پیروی از هوای نفس اظهار کرد: دین اسلام همواره مسلمانان را به تزکیه و دوری از هوای نفس راهنمایی می کند، تا مومنان از آلوده شدن به گناه بپرهیزند.

وی افزود: اقامه نماز به‌ویژه برای جوانان یکی از راههای مهم دوری از گناه و معصیت است و خانواده‌ها باید در این زمینه فرزندان خود را راهنمایی و ارشاد کنند تا جامعه پاک و به‌دور از گناه داشته باشیم.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha