پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد احداث شد

یاسوج-ایرنا-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۴۶۵ متر مربع فضای آموزشی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در مناطق محروم این استان احداث شده است.

سید رضا حسینی نیک روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:این میزان فضای آموزشی در قالب مدارس یک تا سه کلاسه به صورت جایگزین با کلاس های درس کانکسی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد فضای ایمن و با نشاط برای تحصیل دانش آموزان مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز جمع آوری و به جای آن ساختمان های ایمن احداث می شود بیان کرد:در این طرح ۱۳۳ کلاس درس در مناطق دوردست و محروم استان با سرمایه گذاری۴۳۹ میلیارد ریال احداث شده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده بخشی از هزینه مورد نیاز ساخت این مدارس از سوی بنیاد برکت و بقیه از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تامین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:۱۴ مدرسه در قالب ۷۳ کلاس درس در مهر ماه سال ۱۴۰۱ بهره برداری و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: براساس این مصوبه تاکنون دانش آموزان مناطق محرومی چون بیدستان مورخانی،روی رش،بردله،سربیشه،طاهرآباد، باقله دان،حسن آباد دلی،خربل،برغون،مورزرد،شاه غالب،دلی رج سفلی،پنبه زار بوک،موشمی علیا و رود تلخ صاحب مدارس ایمن و استاندارد شدند.

حسینی عنوان کرد: همچنین براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است بیش از ۳۹ مدرسه در قالب ۵۰ کلاس درس دیگر تا مهر ماه امسال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس این طرح مدارس مناطق محرومی مانند رود سمه و باغ کلک در دیشموک،چشمه جفته چین لوداب،پازنان دشت روم،چشمه خانی فیروزآباد،تنگ تاک جلیل،اسلام آباد دارشاهی،چناربرم سفلی،آب بلوط زیلایی،موشمی زیلایی و گندمکار چاروسا مهر ماه امسال بهره برداری تحویل آموزش و پرورش می شود.

حسینی با اشاره به اهمیت وجود مدارس ایمن و استاندارد برای تعلیم و تربیت نسل آینده گفت: بهره برداری از این مدارس گامی برای رفاه دانش آموزان این مناطق کمتر برخوردار محسوب می شود.

حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش سه هزار و ۱۸ آموزشگاه شهری، روستایی و عشایری و زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha