۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۴
کد خبر: 85223194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجلاس سران گروه ۲۰ زیر سایه سنگین جنگ اوکراین

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۴
کد خبر: 85223194
اجلاس سران گروه ۲۰ زیر سایه سنگین جنگ اوکراین

تهران- ایرنا - سران ثروتمندترین کشورهای جهان برای شرکت در اجلاس دو روزه گروه ۲۰ که از امروز در دهلی نو آغاز می شود گردهم آمدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سران کشورهای عضو گروه ۲۰ که از امروز در اجلاس ۲ روزه در دهلی نو شرکت می کنند قرار است درباره هماهنگ گردن سیاست امنیت غذایی، مشکلات بدهی های کشورهای آسیب پذیر و تغییرات اقلیمی به تبادل نظر بپردازند.

به نظر می رسد جنگ اوکراین بر این اجلاس سایه اندازد در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و آندرس مانوئل لوپز ابرادور رئیس جمهوری مکزیک در این اجلاس شرکت نخواهند کرد.

در این اجلاس مهمان ویژه از جمله نخست وزیر بنگلادش، رئیس جمهوری مصر، نخست وزیر موریس، نخست وزیر هلند، رئیس جمهوری نیجریه، پادشاه عمان، نخست وزیر سنگاپور و رئیس امارات متحده عربی در کنار جانت یلین وزیر خزانه داری آمریکا، سران سازمان ملل متحد، صندوق پول بین الملل، بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی، سازمان تجارت جهانی، سازمان جهانی کارگران، هیات مدیره سازمان ثبات مالیو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه حضور دارند.

اجلاس سران گروه ۲۰ زیر سایه سنگین جنگ اوکراین

گروه ۲۰ از ۱۹ کشور قدرتمند در اقتصاد جهان و اتحادیه اروپا تشکیل شده است که در سال ۱۹۹۹ شکل گرفته تا سیاست ها و ثبات مالی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود. این گروه دو سوم جمعیت جهان و ۸۵ درصد تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha