۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85223305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مودی: جهان از بحران بی اعتمادی رنج می برد

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85223305
مودی: جهان از بحران بی اعتمادی رنج می برد

تهران- ایرنا - ناردندرا مودی نخست وزیر هند از جامعه بین الملل خواست از بی اعتمادی جهانی به سمت اعتماد گذر کنند و تاکید کرد اکنون زمانی است که کشورها و ملت های باید جهان بایکدیگر حرکت کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ای ان آی، نارندرا مودی نخست وزیر هند که میزبان اجلاس ۲ روزه گروه ۲۰ است که امروز در پایتخت این کشور آغاز شد در سخنرانی خود در جلسه اول با عنوان "یک زمین" گفت: در پی همه گیری ویروس کرونا، جهان چالشی جدید در کمبود اعتماد را تجربه کرد و متاسفانه وقوع جنگ ها این بی اعتمادی را عمیق تر کرد. اما ما باید به یاد داشته باشیم اگر توانستیم بر همه گیری کرونا غلبه کنیم و پیروز شویم، می توانیم بر چالش بی اعتمادی هم غلبه کنیم.

وی در ادامه افزود امروز به عنوان رئیس گروه ۲۰، هند خواستار عبور جهان از عدم اعتماد به اعتماد و اطمینان است. اکنون زمان آن است که همگی باهم حرکت کنیم.

نخست وزیر هند گفت باید فاصله میان شمال و جنوب و شرق و غرب با اعتماد برای مدیریت غذا و سوخت، تروریسم، امنیت سایبری، سلامت، انرژی و امنیت آب پر شود و ما باید راه حلی قوی برای نسل های آینده پیدا کنیم.

موضوع این اجلاس به میزبانی هند، «یک زمین، یک خانواده، یک آینده» است. این شعار از اوپانیشادها متون مذهبی و فلسفی هند باستان گرفته شده است.

عناوین ۳ جلسه اصلی که در طول اجلاس برگزار می‌شود نیز از همین موضوع برگرفته شده‌اند: یک زمین، یک خانواده و یک آینده.

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند پیش از این گفت همه کشورها در این اجلاس ۲ روزه برای تضمین صلح جهانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

نشست گروه ۲۰، در روزهای ۹ تا ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در دهلی نو، پایتخت هند برگزار خواهد شد.

گروه بیست (جی۲۰) یک ائتلاف قدرتمند به منظور همکاری های اقتصادی بین المللی است. این گروه نقش مهمی در شکل‌دهی، تقویت ساختار و تصمیم‌گیری جهانی در تمام مسائل مهم اقتصادی بین‌المللی ایفا می‌کند. این ائتلاف در پی بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال ۲۰۰۷ به سطح سران کشورها/دولت ها ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۹ به عنوان «مجمع برتر همکاری های اقتصادی بین المللی» معرفی شد. گروه ۲۰ در ابتدا بیشتر بر مسائل کلان اقتصادی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد دستور کار خود را به تجارت، توسعه پایدار، بهداشت، کشاورزی، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوا و مبارزه با فساد گسترش داد.

اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال با یک ریاست دوره ای برگزار می شود و رییس آن مسئول گردآوری دستور کار گروه ۲۰ با مشورت سایر اعضا و در پاسخ به تحولات اقتصاد جهانی است، در سال جاری میلادی هند از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha