۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85223589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش ارتش یمن برای دفاع از حاکمیت و استقلال + فیلم و عکس

تهران-ایرنا- نیروهای مسلح یمن رزمایشی را برای تاکید بر آمادگی کامل خود برای دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور و مقابله با طرح های دشمنان در سایه چالش های ناشی از استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران آنها برگزار کردند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از المیادین، تیپ هشتم گارد ریاست جمهوری یمن وابسته به وزارت دفاع دولت صنعا، رزمایشی با عنوان «میلاد نور» برگزار کرد.

در این رزمایش نظامی "احمد حامد"، مدیر دفتر ریاست جمهوری یمن، "محمد الغماری"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و "علی الموشکی"، معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح و همچنین "علی الکحلانی"، دستیار وزیر دفاع یمن در امور منابع انسانی حضور داشتند.

در این رزمایش حمله به پایگاه‌های دشمن فرضی و هدف قرار دادن آن با سلاح های مختلف و منفجر کردن تجهیزات و ذخایر نظامی دشمن فرضی تمرین شد.

سرلشکر عبدالصمد المتوکل از فرماندهان تیپ هشتم تاکید کرد: شرایط دشوار امت اسلامی به طور کلی و یمن به طور خاص به خاطر خطرات و چالش های ناشی از قدرت های سرکش و سلطه گر و استکبار آمریکا و رژیم اسرائیل و مزدوران‌ آنهاُ ایجاب می کند که ارتش یمن وظیفه خود را انجام داده و در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با این خطرات و چالش ها باشد. 

وی افزود: این رزمایش قطره ای از باران است و هدف از آن رساندن این پیام به دشمن و مزدوران داخلی و خارجی است که ما آمادگی کامل و حضور موثر بر در میدان در هر زمان و مکانی نداریم.

نیروهای تیپ هشتم در جریان این رزمایش اعلام کردند که این اقدام ما پیامی برای دشمن دارد مبنی بر اینکه نیروهای نظامی یمنی برای دفاع از این کشور و حاکمیت و استقلال آن و مقابله با دشمنان و شکست طرح‌های آنها آمادگی کامل دارند.

اخیرا مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرده بود که "صبر ملت ما در حال لبریز شدن است و این ملت در صورت بسته شدن درهای صلح توسط دشمن، کاملاً حق دفاع از خود را دارد".

وی تاکید کرده بود: دیگر زمانی برای طفره رفتن دشمن از پاسخگویی به حقوق انسانی و عادلانه ملت یمن وجود ندارد و تداوم وقت کشی دشمن نتایج نامطلوبی را برای آن به همراه خواهد داشت.

ائتلاف عربی - آمریکایی از تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۹۴ یورش همه جانبه ای را به یمن آغاز و این کشور مسلمان نشین را محاصره همه جانبه کردند؛ اقدامی که موجب خسارت های زیاد به مردم و کشور یمن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha