۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85226872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت صنعا: آخرین فرصت را به متجاوزان می‌دهیم

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85226872
دولت صنعا: آخرین فرصت را به متجاوزان می‌دهیم

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی با هشدار به متجاوزان تاکید کرد که برهه فعلی آخرین فرصت برای ائتلاف در راستای گام برداشتن در مسیر حل و فصل بحران این کشور است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: کشورهای متجاوز معتقدند که می‌توانند در پرونده پرداخت حقوق‌ها توسط ملت یمن، ما را تحت فشار قرار دهند، اما ما در صنعا به آگاهی ملت خود اعتماد داریم و در حال بررسی پاسخ مناسب هستیم.

وی اضافه کرد که در راستای آنچه رهبر انقلاب یمن (عبدالملک بدرالدین الحوثی) مطرح کرد،آخرین فرصت را به کشورهای متجاوز می‌دهیم، ما در برهه فعلی به جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) می‌پردازیم و بعد از آن ممکن است که امور به پله نخست بازگردد.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن ادامه داد: درآمدهای نفت و گاز ۷۵ درصد از درآمدهای بودجه دولت‌های گذشته را تشکیل می‌داد و مالیات و گمرکات ۱۵ درصد و مابقی از طریق کمک‌ها، وام‌ها و غیره تامین می‌شد، بنابراین اکنون همه منابع درآمدی یمن در دست اشغالگران است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تلاش‌های میانجیگرانه عمان برای پایان دادن به جنگ یمن اظهار داشت: میانجیگری عمان با همه طرف‌ها صادقانه است، اما علی‌رغم این صداقت، تأثیر آن محدود است و کشورهای متجاوز باید ابتکار عمل را به دست گرفته و از جنگ خارج شوند.

کشور یمن درحالی نُهمین سال جنگ را پشت سر می‌گذارد که گزارش‌های بین المللی از نیاز حدود ۲۲ میلیون شهروند یمنی به کمک‌های انسانی فوری در نتیجه تداوم جنگ و محاصره این کشور خبر می‌دهد و بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران کنونی جهان ارزیابی می‌کنند

یمن بیش از هشت سال است که شاهد مقابله نیروهای مسلح یمن با حمله نیروهای ائتلاف عربی - غربی است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha