شمارِ زائرانِ اصفهانی امسال، ۲۲ درصد بیش از اربعینِ پارسال بود

اصفهان-ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تاکنون میزان اعزامِ زائرانِ اربعینِ امسال استان در مسیر رفت ۲۲ درصد و میزان ناوگان اعزامی ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

فرزاد دادخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان‌اینکه طرح اربعین از ۲۴ مرداد آغاز شده است و تا ۲۵ شهریور جاری ادامه دارد، افزود: ۱۰۱ هزار و ۸۰۵ زائر اربعین حسینی از استان تا روز گذشته توسط ناوگان مسافربری از طریق مرزهای چهارگانه(مهران، خسروی، چذابه و شلمچه) بویژه مهران به اصفهان بازگشتند.

وی اضافه کرد: ۵۶ هزار و ۲۷۱ نفر از این زائران در پنج روز گذشته توسط هزار و ۷۴۳ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای استان از مرزهای چهارگانه وارد اصفهان شدند.

به گفته دادخواه، تعداد اعزام زائران استان از شروع طرح اربعین(۲۴ مرداد) تاکنون توسط ناوگان مسافربری استان به مرزهای چهارگانه به ۱۲۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۸۰۴ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و سه هزار و ۲۰۵ دستگاه در مسیر بازگشت، به زائران اربعین حسینی استان خدمت‌رسانی کردند.

وی اضافه کرد: روز گذشته حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از استان برای بازگشت ۱۲ هزار و ۹۵۰ زائر اصفهانی به مرزهای چهارگانه اعزام شدند و یک‌هزار و ۷۵۹ زائر نیز از استان به سمت مرزها عزیمت کردند.

دادخواه بیان کرد: روز گذشته ۲ هزار و ۵۳۳ دستگاه اتوبوس‌ از مرزهای کُل کشور خارج شدند و ۶۸ هزار و ۶۴۸ نفر از زائران از پایانه‌های مرزی به سمت شهرهای خود بازگشتند که در مقایسه با این آمار، میزان خدمت رسانی حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان به زئران اربعین از نظر تعداد ناوگان ۱۶ درصد و از نظر تعداد زئر ۱۹ درصد کُل آمار کشوری بود.
وی افزود: ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان در طول مدت اجرای طرح اربعین(۲۴ مرداد تا ۲۵ شهریور) علاوه بر انتقال زائرین استان، به زئران اربعین کشورهای پاکستان و افغانستان نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha