۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85224188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیران ایتالیا و چین درباره تقویت روابط دوجانبه رایزنی کردند

تهران- ایرنا- جورجیا ملونی و لی کیانگ نخست وزیران ایتالیا و چین شنبه در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در هند دیدار و درباره تقویت روابط ۲ کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دفتر نخست وزیری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درباره قصد مشترک برای تقویت و تعمیق گفت‌وگو میان رم و پکن در مورد مسائل مهم دوجانبه و بین‌المللی رایزنی کردند.

این دیدار در شرایطی انجام شد که ایتالیا در حال بررسی خروج از «ابتکار کمربند و جاده» چین است. آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا هفته گذشته در سفر به پکن گفت که یک شراکت راهبردی میان ۲ کشور باارزش تر از این ابتکار است.

وی در دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین تاکید کرد با شرایط نابسامان جهانی، روابط ما با چین تحت تاثیر مسائل جهانی قرار نمی‌گیرد.

تاجانی با تاکید بر اینکه ایتالیا مایل به مشارکت راهبردی همه جانبه یا چین است افزود: رم به سیاست چین واحد پایبند بوده و ایتالیا مایل به گسترش تبادلات سطح بالا و همکاری در زمینه‌های گوناگون با چین است.

وانگ یی هم در این دیدار گفت: چین و ایتالیا پیشگام مبادلات شرق و غرب بوده‌اند و کمک‌های برجسته‌ای به پیشرفت تمدن بشری کرده‌اند.

وانگ تاکید کرد: ایتالیا کمک‌های موثری در توسعه روابط چین - اتحادیه اروپا انجام داده است.

وی افزود: در مواجهه با چالش‌ها و ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، دوکشور باید به روش صحیحی با یکدیگر در راستای احترام و اعتماد متقابل، همکاری و گفت‌وگوهای برابر انتخاب کنند.

وزیر خارچه چین تاکید کرد: پکن مایل به همکاری با رم برای پیشبرد توافقات سران دو کشور، گسترش مبادلات سطح بالا، تقویت بنیان سیاسی روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های عملی در سطح بالا، مبادلات مردمی و فرهنگی و توسعه روابط پایدار بین چین و ایتالیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha