۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85224378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم | عزاداری ۲۸ صفر در ساوه

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85224378
فیلم | عزاداری ۲۸ صفر در ساوه

ساوه - ایرنا - عزاداران ساوه روز پنجشنبه همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با پیاده‌روی حرم تا حرم به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، مردم ساوه امروز(پنجشنبه) همزمان با ۲۸ صفر با حضور در امامزاده سید علی اصغر(ع) این شهرستان با پای پیاده تا امام زاده سید اسحاق(ع) رفتند و در غم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت کریم اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختدند و عزاداری کردند.

حجت الاسلام «محمد مهدی ماندگاری»استاد حوزه و دانشگاه در جمع عزاداران ساوجی با اشاره به اینکه حفظ استقامت و پایداری امت اسلام در عرصه‌های مختلف از جمله نگرانی‌های پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: هم‌اکنون ایران اسلامی پرچمدار این استقامت در جامعه جهانی است و انتظار می‌رود در مسیر آموزه‌های این دین مقدس این راه تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: همانگونه که امامین اسلام از جمله امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) در برابر ظالمان زمانه ایستادگی کردند و استقامت در ایران اسلامی تاسی گرفته شده از مقاومت و پایداری ائمه اطهار (ع) است.

به گزارش ایرنا، عزادران ساوجی در این مسیر ۲ کیلومتری با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عزاداری پرداخته و سینه زنی کردند.

عزاداران پس از حضور در صحن امامزاده سید اسحاق این شهرستان روضه خوانی کرده و زیارت پیامبر مکرم اسلام (ص) را قرائت کردند و با اقامه نماز ظهر به مراسم پایان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha