استان مرکزی در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام غرق در اندوه و ماتم است

اراک - ایرنا - استان مرکزی روز پنجشنبه همزمان با بیست و هشتم ماه صفر و سالروز رحلت فخرعالم آفرینش محمد مصطفی (ص) و شهادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع) غرق در اندوه و ماتم است.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار استان مرکزی در شهر و روستا با برپایی آیین‌های سوگواری در رحلت رسول ختمی مرتبت و شهادت سبط اکبرامام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

به همین مناسبت مردم کلانشهر اراک - مرکز استان مرکزی شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسینه ها، تکایا و آستانه امامزادگان به ویژه شاهزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) اراک و محمد عابد(ع) در روستای مشهد میقان در سوگ نبی رحمت (ص) و امام حسن مجتبی(ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

هیات‌های عزاداری نیروهای مسلح استان مرکزی نیز در قالب کاروان غم در دستجات سینه‌زنی از میدان شهدای اراک به طرف مصلی بیت المقدس (ره) با همراهی مردم ولایت مدار به عزاداری پرداختند و در غم رحلت سیدالمرسلین (ع) و کریم اهل بیت اشک ماتم ریختند.

عده‌ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام حسن مجتبی (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) نشان دادند.

مردم ولایتمدار و مومن شهرستان تفرش نیز با اجرای مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در مسجد شش ناو، تکیه های میانده، خلچان و بازرجان به سوگواری برای دومین پیشوای شیعیان جهان و جد بزرگوارش پرداختند.

مراسم عزاداری ختم رسل حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان‌های آشتیان، خمین، فراهان، ساوه، زرندیه، ، کمیجان، محلات، دلیجان، خنداب و شازند نیز برگزار شد.

پیامبراکرم(ص) دوشنبه 28 صفر سال یازدهم هجری، در سن 63 سالگی وفات یافتند.

امام حسن(ع) نیز روز بیست و هشتم ماه صفر سال 49 هجری در سن 47 سالگی به خاطر مسمومیت ناشی از زهر، به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha