نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد توجه وزارت کشور را می‌طلبد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مشهد و همچنین اجرای سریع خطوط مترویی نیازمند توجه ویژه وزارت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قلندر روز یکشنبه در مراسم رونمایی از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و «ون» در مشهد با حضور وزیر کشور افزود: هزار و ۷۵۰ اتوبوس و «میدل باس» در حمل و نقل عمومی مشهد فعال است که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از این تعداد نیازمند نوسازی سریع است.

وی اضافه کرد: ۱۱ هزار دستگاه تاکسی نیز در مشهد فعال است که بیش از سه هزار دستگاه از این تعداد عمر بالای ۱۲ سال دارد و نیازمند نوسازی است.

شهردار مشهد ادامه داد: ۲ خط مترویی نیز در این کلانشهر فعال و ۲ خط در دست ساخت است که بخش اول خط سوم از میدان شهدا به سمت پایانه مسافربری در سال آینده به بهره برداری می رسد.

قلندر افزود: برای توسعه حمل و نقل عمومی مشهد در سال جاری و سال آینده، ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت مصوب شده که خواستار اهتمام وزارت کشور در پرداخت سهم دولت هستیم.

وی گفت: همچنین شهرداری مشهد برای خرید ۷۶ دستگاه اتوبوس جدید پرداختی سهم خود را انجام داده و از وزارت کشور خواستار پیگیری خرید و تحویل این تعداد هستیم.

شهردار مشهد ادامه داد: اختصاص هزار دستگاه اتوبوس به مشهد نیز از مصوبات سفر رییس جمهوری به مشهد است که امیدواریم زودتر محقق شود.

وی در مراسم رونمایی از ‌١٢۵ دستگاه ون و ٢۵ دستگاه اتوبوس افزود: این ۱۵۰ دستگاه ون و اتوبوس که وزیر کشور دستور واگذاری آن را به شهرداری مشهد داده بود، به قدوم زائران پیاده‌ اربعین متبرک است و ابتدا برای خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به مرز اعزام و پس از خدمات‌رسانی به مشهد بازگشتند.

قلندر شریف تصریح کرد: شهر مشهد در مجموع چهار خط مترو دارد که ۲ مسیر آن بهره‌برداری شده و خط سه و چهار نیز در حال احداث است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر داریم تا فاز یک خط سه به طول ۶ کیلومتر حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) را سال آینده راه اندازی کنیم که با بهره‌برداری از این فاز مترو به حرم مطهر متصل و تا باب الجواد(ع) حرم مطهر به زائران و مجاوران سرویس‌دهی خواهد کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه عملیات حفاری خط چهار مترو مشهد نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در مجموع با فعال شدن فاز یک خط سه، مترو مشهد به حرم مطهر، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری متصل و به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال تومان اوراق مشارکت

وی ادامه داد: از وزیر محترم کشور درخواست داریم تا با توجه به حجم بالای زائر و نیاز مشهد به توسعه حمل‌ونقل عمومی دستور پیگیری اجرایی شدن مصوبات در حوزه تخصیص ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را که ۲۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ تعهد دولت و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر سهم شهرداری مشهد برای انتشار امسال و سال آینده است را عنایت کنند.

قلندر شریف ادامه داد: نکته قابل‌ توجه اینکه از مبلغ ۲هزار میلیارد تومان امسال، اکنون یک هزار و ٨۵٠ میلیارد تومان آن محقق شده است که از این مبلغ تنها ۴۲۵ میلیارد تومان سهم دولت بوده است و امیدواریم با دستور وزیر باقی‌مانده اوراق نیز برای شهرداری محقق شود.

شهردار مشهد بیان داشت: همچنین وزیر کشور با اجرای طرح آزمایشی استفاده از اتوبوس برقی در مشهد موافقت کرده و مقرر شد این طرح در مسیر خط یک اتوبوسهای تندرو عملیاتی شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی از اولویتهای شورای ششم شهر مشهد است و در این حوزه تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حسن موحدیان افزود: امیدواریم با اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد زمینه رفاه حال شهروندان فراهم شود.

۱۲۵ دستگاه ون و ۲۵ دستگاه اتوبوس با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی امروز طی مراسمی در مشهد رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha