۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85224446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد و اعضای کمیسیون های شورای شهر دزفول دستخوش تغییر شد

دزفول - ایرنا-  اعضای شورای شهر دزفول روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و ششمین نشست رسمی در صحن علنی این شورا تعداد کمیسیون‌های تخصصی این شورا به ۶ کمیسیون کاهش و اعضای چهار کمیسیون از سه به پنج نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر دزفول ضمن حذف کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول، ظرفیت‌ها و کمیته‌های متعدد ایجاد شده ذیل کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول را در اختیار شورای شهرستان دزفول قرار دادند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست با اشاره به رای اعضای شورای شهر دزفول برای حذف کمیسیون اقتصادی این شورا گفت: بسیاری از وظایف تعریف شده کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول، شهرستانی است به همین دلیل با حذف کمیسیون اقتصادی این شورا تمام ظرفیت‌های ایجاد شده این کمیسیون در اختیار شورای شهرستان دزفول قرار می گیرد.

باقر موسوی فخر با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی هدیه شورای شهر به شورای شهرستان دزفول است افزود: فعالیت کمیته‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول ذیل شورای شهرستان دزفول می‌تواند گره گشای مسایل این شهرستان باشد.

برای وحدت میان اعضا با حذف کمیسیون اقتصادی موافقم

رییس سابق کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر ضروت استمرار وحدت میان اعضای شورای شهر دزفول گفت: استمرار وحدت میان اعضای شورای شهر دزفول در گره گشایی از مسایل شهری اهمیت فراوان دارد به همین دلیل با توجه به اصرار برخی اعضای شورا برای حذف کمیسیون اقتصادی بنده نیز با حذف این کمیسیون اعلام موافقت می‌کنم.

علیرضا زمانی راد افزود: ۱۰ کمیته‌ها تخصصی ذیل کمیسیون اقتصادی طی ۲ سال اخیر ایجاد و در این کمیته‌ها از ظرفیت علمی و نخبگانی بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان، کارشناسان و صاحب نظران دزفول استفاده شده و طرح‌های متعددی با نظر کارشناسان در این کمیته ها تهیه شده است.

وی که ریاست شورای شهرستان دزفول را نیز به عهده دارد ادامه داد: ظرفیت علمی و نخبگانی کمیته‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول ذیل شورای شهرستان استفاده و تمام طرح ها و ظرفیت این کمیته‌ها در سطح وسیع تر پیگیری می‌شود.

محمدحسن پرآور عضو شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست با پیشنهاد ادغام کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه این شورا گفت: موضوع‌های اقتصادی توسط کمیسیون‌های مختلف فرمانداری در شهرستان دنبال می‌شود به همین دلیل ادغام کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی ایجاد مشکل نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست افزود: نامگذاری‌های متعددی طی ۲ سال گذشته انجام شده است ولی با وجود مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری، شهرداری اقدامی برای نصب تابلو انجام نداده است.

پرآور، رویکرد کمیسیون فرهنگی شورا برای مزین کردن خیابان‌ها و معابر شهری دزفول به نام شهدا ادامه داد: نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا باید در محدوده ای انجام شود که خانواده شهید در آن ساکن هستند.

غلامعلی رسالتی دیگر عضو شورای شهر دزفول نیز در این نشست با اعلام مخالفت ادغام کمیسیون اقتصادی و همچنین برنامه و بودجه گفت: وجود کمیسیون اقتصادی موجب برجسته تر شدن فعالیت در این زمینه می‌شود و تبدیل این کمیسیون به کمیته ای ذیل کمیسیون برنامه و بودجه از اهمیت فعالیت این کمیسیون کاسته می‌شود.

تعداد و اعضای کمیسیون های شورای شهر دزفول دستخوش تغییر شد

تعیین هیات رییسه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر دزفول

با حذف کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول، علیرضا زمانی راد، محمدحسن پرآور، علیرضا مجدی نسب، عادل دوایی فر و غلامعلی رسالتی به عضویت این کمیسیون درآمدند. همچنین با رای اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول، علیرضا مجدی نسب به عنوان رییس، محمدحسن پرآور به عنوان نایب رییس و عادل دوایی به عنوان منشی این کمسیون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر دزفول نیز در این نشست غلامعلی رسالتی به عنوان رییس، عادل دوایی به عنوان نایب رییس و زهرا آدینه به عنوان منشی این کمیسیون انتخاب شدند. علیرضا زمانی راد و غلامعلی رسالتی دیگر اعضای این کمیسیون هستند.

همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی هنری و اجتماعی این شورا، مهدی جعفرنمازی را به عنوان رییس، غلامعلی پوررضایی به عنوان نایب رییس و غلامعلی رسالتی را به عنوان منشی این کمیسیون انتخاب کردند. علیرضا مجدی نسب و زهرا آدینه اعضای دیگر این کمیسیون هستند.

در ادامه با رای اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر دزفول، غلامعلی پوررضایی به عنوان رییس، زهرا آدینه به عنوان نایب رییس و مهدی جعفرنمازی به عنوان منشی انتخاب شدند. این کمیسیون دارای ۳ عضو است.

با رای اعضای کمیسیون املاک و حقوقی شورای شهر دزفول علیرضا زمانی راد به عنوان رییس، عادل دوایی فر به عنوان نایب رییس و غلامعلی رسالتی به عنوان منشی این کمیسیون انتخاب شدند سیدباقر موسوی فخر و زهرا آدینه نیز دیگر اعضای این کمیسیون هستند.

در ادامه با رای اعضای کمیسیون بانوان، زهرا آدینه به عنوان رییس، محمدحسن پرآور به عنوان نایب رییس و علیرضا مجدی نسب به عنوان منشی این کمیسیون انتخاب شدند. این کمیسیون نیز دارای ۳ عضو است.

به گزارش ایرنا، نشست قبلی شورای شهر دزفول که با موضوع تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا شهر دزفول برگزار شده بود تعیین اعضای ۲ کمیسیون اقتصادی و همچنین برنامه و بودجه به دلیل اصرار یکی از اعضای شورای شهر دزفول برای حذف کمیسیون اقتصادی این شورا به نشست امروز موکول شده بود.

۱۵ مردادماه امسال همزمان با آغاز سومین سال فعالیت شورای شهرستان دزفول، علیرضا زمانی راد عضو و رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول با رای اکثریت اعضا به عنوان رییس جدید شورای شهرستان دزفول منصوب شد.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

به جز دزفول که در شورای شهرستان دزفول دارای ۲ عضو است سایر شهرها و بخش‌های شهرستان دارای یک نماینده در شورای اسلامی‌شهرستان دزفول هستند.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha