۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85224476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری میان مزدوران مورد حمایت آمریکا و ترکیه در شمال و شرق سوریه

تهران-ایرنا - منابع خبری از درگیری‌های شدید و همزمان میان عناصر مورد حمایت اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای در شمال و شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از شبکه المیادین، مزدوران موسوم به «ارتش ملی» وابسته به ترکیه و عناصر قسد در محور روستای «ام جلود» در غرب شهر منبج در ریف شرقی حلب با هم درگیر شدند.

منابع خبری اعلام کردند که این دو مجموعه مسلح در ریف شمالی حلب نیز درگیری‌های شدیدی باهم دارند.

روز گذشته نیز "ابراهیم الهفل"، یکی از سران قبیله العکیدات اعلام کرد که درگیری با عناصر قسد در شرق سوریه ادامه دارد و قبایل سوری بر بسیاری از مناطق این بخش سوریه سیطره یافته‌اند.

از سوی دیگر درگیری‌هایی میان نیروهای قسد و مجموعه موسوم به شورای نظامی دیرالزور در شرق دیرالزور درحال انجام است.

در روزهای اخیر عناصر شورای نظامی دیرالزور به همراه برخی از عناصر قبایل عربی توانستند مزدوران قسد را از مناطق استقرار آن‌ها در شرق سوریه بیرون کرده و بر پایگاه‌های آنان سیطره یابند.

منابع خبری اعلام کردند که در روزهای اخیر عناصر قسد تقریبا ۲۰ روستا را که در شرق سوریه تحت سیطره آن‌ها بوده از دست دادند.

درگیری میان مزدوران موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا و قبایل و عشایر محلی در حومه‌های شرقی و شمالی دیرالزور بیش از ۱۰ روز است که ادامه دارد.

منابع خبری اعلام کردند در درگیری‌های پراکنده که از هفته گذشته در شرق سوریه (استان دیرالزور/شرق فرات) آغاز شده بود، تاکنون ۴۰ نفر از عناصر دو طرف و ۱۵ غیر نظامی کشته شدند.

در چند روز گذشته درگیری‌ها با شدت هرچه تمام‌تر در شرق سوریه ادامه دارد و عناصر عشایر و شورای نظامی دیرالزور پاسگاه‌ها و مراکز حضور تروریست های پ ک ک به همراه مزدوران قسد را در شهرها و روستاهای خود یکی پس از دیگری تصرف کردند.

پیش از این تنها مزدوران قسد در این منطقه حضور داشتند، اما مدتی است که نیروهای پ‌ک‌ک نیز به دستور آمریکا به آنها پیوسته اند.

یکی از دلایل شعله‌ور شدن این درگیری ها، دستگیری "احمد الخبیل" معروف به "ابی خوله" از فرماندهان عربی شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای قسد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha