۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85215028
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عشایر دیرالزور ۲۴ ساعت به قسد مهلت دادند + فیلم

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۰۱
کد خبر: 85215028
عشایر دیرالزور ۲۴ ساعت به قسد مهلت دادند + فیلم

تهران- ایرنا- عشایر دیرالزور به شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) به منظور پایان دادن به محاصره خانواده‌های محاصره شده در الحسکه، ۲۴ ساعت مهلت دادند.

به گزارش ایرنا از شبکه المیادین، روز سه‌شنبه نیز درگیری‌ها میان نیروهای عشایر و نیروهای شورای نظامی دیرالزور با شبه نظامیان سوریه دمکراتیک موسوم به قسد در مناطق شمالی و غربی دیرالزور ادامه یافت.

نیروهای شورای نظامی دیرالزور توانستند قصر «ابوخوله» در روستای الربیضه را آزاد کنند.

شورای نظامی دیرالزور همچنین مسیر ارتباطی مناطق شمالی و غربی دیرالزور را قطع و تهدید کردند هر خودرو متعلق به قسد را هدف قرار می‌دهند.

این نیروها، کردهای مزدور آمریکا را به سرکوب فرماندهان عربی موجود در تشکیلات خود متهم کرده‌اند.

بزرگان عشایر دیرالزور در بیانیه‌ای رسمی به ائتلاف آمریکا و کردهای سوریه ۲۴ ساعت مهلت دادند که بازداشت شدگان را آزاد و به محاصره خانواده‌های محاصره شده در الحسکه پایان دهند و در غیر این صورت بسیج عمومی اعلام می‌کنند.

عشایر منطقه «الشحیل» در شرق دیرالزور که در نزدیکی پایگاه ائتلاف آمریکایی در میدان العمر قراردارند، پس از دستگیری فرماندهان شورای نظامی دیرالزور، برای مبارزه با نیروهای کرد هم پیمان با واشنگتن بسیج عمومی اعلام کردند.

شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) پس از حمله به خانه‌های تعدادی از سران گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور» در منطقه خشمان و العزیزیه در استان الحسکه و احاطه کردن منطقه غویران و زندان الصناعه، آنها را بازداشت کردند.

جلال الخبیل یکی از سران شورای نظامی دیرالزور در ویدئویی اعلام کرد که عناصر قسد مقرهای این شورا در محله خشمان در الحسکه را محاصره کرد.

وی گفت که عناصر قسد ابوخوله سرکرده ارشد شورای نظامی دیرالزور را بازداشت کردند.

الخبیل از اهالی قبیله خود خواست که پایگاه‌های قسد در دیرالزور را محاصره کنند تا سران شورای نظامی را آزاد کنند.

به گفته المیادین، قسد و شورای نظامی دیرالزور دو گروه مسلح مزدور ارتش آمریکا در شرق سوریه هستند. شورای نظامی دیرالزور پیشتر زیر مجموعه قسد بود و آمریکا به تارگی برای گردهم آوردن قسد و دیگر گروه‌های مسلح خود در منطقه التنف و گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه با یکدیگر تلاش می‌کند. نظامیان آمریکایی چند روز پیش با سران این گروه‌ها در آنکارا نشست‌هایی را برگزار کرده بودند.

گروه تروریستی موسوم به "هیات تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) از جمله گروه‌های اصلی است که در شمال و شمال غرب سوریه فعال و مورد حمایت ترکیه است.

از سوی دیگر، برادر سرکرده ارشد شورای نظامی دیرالزور نیز اعلام کرد که در صورت عدم آزادی سران این شورا، داعشی‌هایی را که در بازداشت خود دارند، آزاد خواهد کرد.

همچنین خبرنگار المیادین از درگیری‌های شدید میان عناصر قسد و اهالی مناطق الحصان و العزبه در ریف دیرالزور خبر داد.

منابع خبری به تازگی از درگیری‌های شدید میان گروه‌های تروریستی هم پیمان آمریکا در سوریه و کاهش فرصت‌های آمریکا برای سیطره بر مناطق دیگر در شرق سوریه خبر دادند.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های "الحسکه"، "دیرالزور" و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشند، تحت اشغال تروریست‌های آمریکایی و عناصر قسد (مزدوران کُرد سوریه مورد حمایت آمریکا) است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha